Долу са някои прости правила, насочени към тийнейджърите желаещи да постигнат мускулна маса. Това не са твърди и строги  правила, а  само основни насоки, за да Ви насочат към някои  промени, ако е необходимо. Смятаме , обаче, че  това са  много важни съвети, които ще Ви бъдат полезни  в стремежа   да изградите  впечатляваща физика. Както винаги, консултирайте се със  здравен специалист, преди да започнете каквато и да е програма.

Правило 1: Яжте!

Когато някой бодибилдър зададе въпроса как да натрупа мускули, винаги отговора е въпроса  какви са неговите  хранителни навици? Девет  от  десет бодибилдъра, имат грешни хранителни навици. Те ядат тонове   нездравословна храна или не съвсем достатъчно питателна. Разберете, че  за  да наддавате  на тегло, трябва да ядете! Трябва да ядете достатъчно по цял ден всеки ден, за да  се създаде излишък на калории. Това не означава, че трябва да ядете  всичко което попадне пред погледа Ви,  а означава че трябва да ядете достатъчно, за да може вашето тяло да е подготвено за интензивните тренировки и да качва мускули.

Правило 2: Яжте правилно

Уверете се, че храната, която приемате  е  здравословна. Приемайте подходящи  въглехидрати, като зърнени култури, овесени ядки, ориз, картофи, тестени изделия, пшеничен хляб, както и изобилие от плодове и зеленчуци. Изберете здравословни  протеини като  пилешко, телешко, риба, обезмаслено мляко, яйчен белтък, и леки сирена. Не  се тревожете  твърде много за  мазнините. Ако по-голямата част от вашата диета е на здравословен принцип,  и целта Ви е да наддават на тегло, съдържанието  на мазнини ще се погрижи за това.

Правило 3: Яжте често

Две хранения на ден не е най-добрият подход, ако искате да качите маса. Може да започнете да приемате по 3 основни порции храна на ден, и да добавите шейкове между тях.

 

Правило 4: Тренирайте!

Вие няма да натрупате мускули, ако не тренирате. Не само това, но вие няма да натрупате мускули, ако не тренирате здраво! Има много хора във фитнес залата, които си  играят на мобилния си телефон и / или MP3 плейър. Толкова много време се губи  с тези устройства! Това са едни и същи лица, които се оплакват, че са опитали всичко и просто не могат да качат мускулна маса. Други просто са там, за да се смесват, да  общуват, или просто за да излязат извън къщи. Когато сте във фитнес залата, трябва да мислите единствено и само за тренировката – точно за това сте там.

Правило 5: Тренирайте умно

Освен че трябва да тренирате, трябва да тренирате умно! Трябва да тренирате интензивно, и внимателно, но не трябва да допускате претрениране. Твърде много от всичко е лошо за Вас, така че,   регулирайте силата, повторенията,  движенията, и ги разпределете според вашите специфични нужди. Използвайте метаболизма си във ваша полза. Човек с бърз метаболизъм може  да тренира  по-често. Ако вашето хранене е стабилно и последователно, няма причина да не тренирате за  всяка част от тялото си,  два пъти седмично.

Правило 6: Оставете егото си пред  вратата

Колко правиш на  пейка? На кого му пука! Ако вашите цели не са спортно-специфични,  тогава не се притеснявайте твърде много за това. Вашата цел трябва да бъде силна и да бъде навсякъде. Не трябва да се стремите да се показвате пред другите и да се стремите да направите много повторения, само за да блеснете. Следвайте само вашите цели и не се оглеждайте настрани. Егото е лош съветник и дори може да Ви контузи.

Правило 7: Използвайте добавките разумно

Можете да ги видите навсякъде: в списанията, в рекламите, в залата. Добавката представлява допълнителен елемент  към вече добре осмисленият Ви хранителен режим. Хранителните добавки  имат своето място в програмата Ви, но като тийнейджъри, трябва първо да  видите как тялото Ви реагира на  доброто хранене и усилените  тренировки. След няколко години може да експериментирате и да видите кои добавки ще работят добре  за Вас. Ако имате някакви въпроси, попитайте медицински специалист.

Правило 8: Почивайте

Вие ще натрупате мускули, когато сте достатъчно отпочинали. Това означава да се стремите към препоръчителните осем часа сън на нощ, ако не и повече. Когато тялото Ви е заспало, то има възможност да ремонтира и възстанови  своите мускули и да расте. Липсата на сън се равнява на по-слаб растеж и възстановяване. Също така, опитайте се  да направите 15 до 20 минутна  дрямка преди да потеглите към  фитнеса. Тя ще ви презареди и ще  направи чудеса за изпълнението Ви във фитнес залата.

Правило 9: Търсете  знание

Четете за тренирането, правете проучвания и  контролирайте  всичко. Но запомнете, че само защото нещо  е писано или казано някъде, не означава, че  е  факта. Докато поглъщате  цялата тази информация, ще формирате  свои собствени мнения, идеи и програми. Винаги се стремете  да научите  повече.

Правило  10: Забавлявайте се!

Не ставайте  затворник на фитнеса. Забавлявайте се. Ако откриете, че сте започнали да  се страхувате от  фитнеса,  тогава се отдръпнете  малко, за да можете да се отпуснете малко повече, и направете  каквото е необходимо, за да си възвърнете мотивацията. Вашите  тийнейджърски  години,  трябва да бъдат страхотни години, споделени  с приятели и свързани  с училището. Не живейте  в салона. Намерете баланса. Разчитайте на приятелите си за подкрепа и  ги поканете  да тренират  с Вас, но по всякакъв начин  се забавлявайте заедно!

 

 

 

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: