Ако сте един от онези хора, които могат правят няколко неща едновременно ефективно и да разполагате с вашия имейл, TweetDeck, Facebook включени в същото време и все още си вършите работата, като същевременно отговаряте на постоянни прекъсвания, то тогава трябва да се запознаем. Фокусирането върху едно нещо е достатъчно трудно в наши дни, без да нарастващия брой неща, които ни разсейват и консумират нашето време. И, въпреки че мултитаскинга не е най-ефективният начин да се свърши нещо, в наши дни, то изглежда, че е нужно от време на време.

И така, как може премахнете нещата, отвличайки вниманието ви, когато имате нужда да се концентрирате върху няколко неща, когато времето ви е ограничено? Опитайте нашите Топ 5 добавки за фина настройка и фокус на мозъка ви.

1. Витамини от групата В

Случвало ли ви се да се чувствате сякаш ви свършва горивото (особено въглехидратите)? И след това, ядете и изведнъж се чувствате по-добре и способността ви да мислите и да се концентрирате се връща към нормалното. Е, не само храната и повишаването на кръвната захар, това, което ви помага да функционирате. Витамините от група В играят съществена роля във функционирането на мозъка.

B витамините са част от ензими и коензими в тялото ви, които взимат енергия от въглехидрати, мазнини и протеини и помагат на тялото ви да ги превърне във форма, която може да използва, за да функционира. В допълнение, някои витамини са абсолютно необходими за нормалната дейност на мозъка и нервните функции.

Няколко витамини са абсолютно необходим за правилна функция на мозъка и нервната система.

2. Л-Карнитин

Л-Карнитин е условно съществен микроелемент. Смята се, че е "условен", защото нашето тяло може да го самопроизвежда, но от време на време нуждите от L-Carnitine надхвърля нашите доставки и добавките може да бъдат най-добрия маршрут за увеличаване на нашите нива на Л-Карнитин.

Складирането на Л-Карнитин в тялото е концентрирано в сърцето и скелетната мускулатура, където микроелементите играят жизнено важна роля в производството на енергия за тялото. Проучвания при плъхове показват, че Л-Карнитин добавки могат да действат против болести свързани с възрастта и намалява на паметта и когнитивните увреждания. Някои учени смятат, че даването на хранителен коктейл от алфа-липоева киселина, L-карнитин и коензим Q10 може да бъде едно от най-ефективните хранения - решения за подобряване на когнитивните функции при възрастните.

3. Л-тирозин

Тирозин е несъществена амино киселина, която тялото ни може да произвежда от аминокиселината фенилаланин  (въпреки, че хората с PKU трябва да консумират Тирозин). Някои проучвания показват, че добавките с Тирозин могат да подобрят бдителността след лишаването от сън и да забавят спада в кондицията на психомотора след сън.

В допълнение е възможно да спомогне на хора да работят по-добре при лишаване от сън, допълнителен Тирозин също може да бъде от полза по време на стрес. В условията на стрес, човешкият мозък не може да синтезира достатъчно тирозин за производството на основни съединения като Катехоламините: епинефрин и норепинефрин, както и невротрансмитера допамин, който има редица функции в мозъка, като помага за контрола върху ученето и паметта. Ето защо, допълнителен Тирозин може да подобри производителността, паметта и обучението по време на психологически стрес.

4. Фосфатидил серин

Фосфатидил серин е фосфолипид, който присъства в клетъчните мембрани и играе важна роля в клетъчното функциониране. Повечето изследвания разглеждат ролята на добавките от Фосфатидил серин, като е доказано, че играе в подобряването на паметта и когнитивните функции.

За спортиста, Фосфатидил серин е доказано , че свежда до минимум физическия и психическия стрес. Дози, използвани в различните спортове варират от 200 - 800 мг. Едно проучване при голф играчи установи, че само  200 мг фосфатидилсерин дневно в продължение на шест седмици има тенденция за подобряване при стрес.

5. Теанин

Проучванията показват, че L-Теанин намалява психологичния и физичен стрес и увеличава алфа-мозъчната дейност на вълните, като действа релаксиращо и увеличавайки фокуса 40 минути след приема. Приемайте го с кофеин и ще имате един динамичен дует, който стимулира области на мозъка за увеличаване на бдителността, увеличаване на времето за реакция, паметта и производителността относно изпълнението на когнитивни задачи.

Заключение

Ако искате вашата мозъчна дейност да ползва максималния си капацитет, трябва да го третира по същия начин, по който се отнасяте с тялото си - да упражнявате ума си чрез четене, решаване на пъзели и задачи, които тренират ума. Трябва и да храните мозъка ви с правилните храни, включително и добър микс от протеини, здравословни мазнини и въглехидрати (фокусирайте върху плодове и зеленчуци, тъй като те са сред най-добрите източници на антиоксиданти и основни хранителни вещества). На последно място, опитайте една или повече от тези мощни добавки, които поддържат функционирането на мозъка.

Преди да си купите, която и да е добавка, говорете с вашия лекар. Добавките, изброени тук, не са предназначени за диагностициране или за лекуване на болести. И имайте предвид, че повече не винаги е по-добре.

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: