Много от нас ще убият за да имат по-бърз метаболизъм, защото бързият метаболизъм позволява на телата ни да горят мазнини и да отслабваме по-бързо, с по-малко движение и поддържането на форма е много по-лесно. Метаболизма се определя като скоростта, с която тялото създава и консумира енергия и калории, за да поддържа живота.

Има много качества и фактори, които влияят върху метаболизма на един човек, такива неща като: нивото на дейностите които извършваме, честотата на храненията, нивата на стрес, мускулна маса, генетика и лична диета. Вашият метаболизъм може да се забави поради следните причини: стареене, по-малко мускулна маса, поради по-малко физическа активност, тялото е в катаболно състояние, когато не се яде достатъчно.

Сега ще ви предоставим няколко бързи съвети, които ще помогнат за увеличаване на метаболизма ви.

1.Увеличете приема на вода.

Едно от най-големите предимства на водата е помощ при промиване на токсините, които тялото отделя при изгарянето на мазнините. Тялото е зависимо от водата, почти всички телесни функции включват вода. Недостатъчно количество вода причинява намаляване на скоростта на метаболизма и също така ще създаде неоправдано количество стрес в резултат.

2. Изграждане на чиста мускулна маса.

За съжаление с възрастта, метаболизма ви неминуемо ще се забави, но за щастие има начини за противодействие на тези ефекти. Колкото повече мускулна маса има човек, толкова по-добра е възможността на човек да гори калории и на свой ред, да изгаря мазнините. Опитайте се да тренирате най-малко два пъти на седмица, било то силова тренировка или вдигане на тежести, за подобряване на мускулната маса. Дори променянето на малките неща в ежедневието може да помогне, т.е. правете редовни разходки, използвайте стълбите вместо асансьора. Основното нещо, което трябва да се стремим да постигнем е съвпадение на размера на калории да бъде равен на дейностите, които извършваме през деня.

Ето някои добри насоки, които да следвате:

Силовата тренировка:

• Увеличаване размера на повторенията на упражненията.

• Повишаване на нивото на съпротива.

• Извършване на повече различнии упражнения.

 

Тренировки за тонус:

• Увеличаване на съпротивлението и скоростта

• Добавете упражнения в интервалите между другите упражнения.

• Използвайте кръстосана тренировка, като в същото време комбинирайте упражнения.

3. Избягвайте захарта.

Прием на захар позволява на организма да съхранява мазнини. Винаги е било силно препоръчително, човек да консумира храна, която да помага да се поддържат стабилни нива на кръвната захар. Наред с това, редовните упражнения, 2 до 3 пъти в седмицата, трябва да помогнат за стабилизирането на кръвната захар.

4. Спете повече.

Последни изследвания показват, че хората, които не получават достатъчно количество сън по-склонни да наддават на тегло.

В допълнение към това, известно е, че мускулите се регенерират в последните часове на съня.

5. Яжте закуска

За съжаление има много хора, които пропускат закуската, без да обръщат внимание на факта, че закуската е най-важното хранене за деня. Това не е изненадващо, че хората, които редовно закусват, са по принцип по-добра форма и изглежда да имат повече енергия. Вашият метаболизъм може да се забави, ако закуската се пропуска или да се върне назад до средата на сутринта, особено ако се прескача и първото хранене в следобедните часове.

6. Пикантни храни

Доказано е, че някои пикантни храни може да подобрят вашия метаболизъм, храни като люти чушки правят това.

7. Хранете се с по-малки порции

Повечето хора, които се занимават с фитнес и бодибилдинг, като цяло консумират храната си през 2-3 часа на ден, което се равнява на до 4-6 по-малки на размер порционни хранения, за разлика от три големи хранения на ден.

8. Планиране на хранене

Опитайте се да се подготвите предварително правилното количество храна, които ще бъдат консумирани за деня. Не правете грешката от консумирането на храна в спорадични пъти и модели.

9. Никога не пропускайте хранене

Една от най-големите грешки, която някои хора правят, когато се опитват да губят мазнини. Пропускане на хранене няма да забави метаболизма ви, но ви поставя в риск да бъдете в катаболно състояние.

10. Отървете се от стреса

Това ще бъде лесно за някои, трудно за другите, но това е голяма помощ, ако можете да да се освободите от стреса, било то физически или емоционален. Хормонът кортизол се освобождава, докато сме под големи количества стрес, което намалява метаболизма ви, и ви кара да ядете повече.

11. Опитайте Зелен чай

Една от най-добрите топли напитки, която е перфектен заместител на кафето, е зелен чай. Зеленият чай има много характеристики, които помагат за стимулиране и подобряване на обмяната на веществата, за разлика от кафето, няма странични ефекти,когато твърде много се консумира.

12. Въвеждане на енергийни храни в диетата си.

Храни, които са известни, за подобряване обмяната на веществата са пълнозърнести храни, плодове, зеленчуци и риба.

Постигане на желаното тегло или форма на тялото никога няма да бъде "лесен" път, ако беше, всички щяхме да бъдем фитнес модели, но с правилната нагласа и решимостта можете да направите своята цел много реалистично постижение. Консумацията на правилните храни и работа не е само една фаза, а начин на живот.

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: