В тази статия ще Ви запознаем и ще дадем отговор, на някои от най – често задаваните въпроси относно храненето. Много често информацията която хората намират по този въпрос и прекалено сложна и не дава информация на основните им въпроси. Надяваме се, в тази статия да намерите отговорите на въпросите които Ви интересуват, без излишни сложни обяснения.

Какво трябва да се яде за закуска?

Напоследък се появиха доста диети, които напълно отричат закуската, но истината е, че тя наистина е най – важното хранене за деня, така че не я пропускайте. Добрата закуска ще Ви помогне да постигнете вашите цели през деня. А за това какво трябва да се яде за закуска, наистина има доста мнения. Много хора предпочитат по – високовъглехидратната закуска, която зарежда с достатъчно въглехидрати и енергия. И ако сте силов бодибилдър, и се нуждаете от издържливост, този вид закуска е може би най – подходящият за Вас.

Това твърдение  разбира се винаги може да се обори. Изследванията доказват, че въглехидратите се усвояват най – добре от организма, когато се приемат по – късно през деня.   Имайки предвид това, ние Ви препоръчваме да заложите за вашата закуска,  на храните съдържащи протеини и мазнини, и малко въглехидрати. Протеините имат свойството да засищат, освен това всеки бодибилдър знае колко са нужни на мускулите, особено след сън. Много подходящо меню за вашата протеинова закуска са омлетите, рибата или някакво леко месо. Това ще даде мощен тласък на синтеза на белтъчини още от сутринта, а свободните мастни киселини ще бъдат изгорени за енергия.

 Висококалорични или нискокалорични храни по време на диета?

Този въпрос е винаги бил широко дискутиран. По принцип, доказателствата не сочат да има някакво значение дали приемате високовъглехидратни или нисковъглехидратни храни, стига да приемате повече въглехидрати. Всъщност, това до голяма степен се определя от вашето ежедневие и фитнес цели. Ако искате да отслабнете, нисковъглехидратната диета е по – подходяща за Вас. Когато пазите диетата повече от 16 седмици, може да включите някои по – висококалорични храни, за да не изпаднете в застой.

Ако сте бодибилдър, който тренира интензивно за да повиши своята мускулна маса,        определено се нуждаете от по – високовъглехидратни храни. Мускулите Ви се нуждаят от гориво, тъй като по време на тренировка гликогеновите запаси се изчерпват. Приемайки високовъглехидратни храни, тялото Ви възстановява гликогеновите запаси, което Ви предпазва от катаболизъм. Според нас, истината е някъде по средата-може би трябва да се търси някакъв баланс между високовъглехидратните и нисковъглехидратните храни във вашата диета.

Трябва ли да се избягва млякото по време на диета?

По този въпрос също има доста спорове. В продължение на години се е смятало, че млякото води до подуване и качване на килограми. Не се знае от къде е тръгнала тази мълва, но ние имаме предположение. През 70те години, бодибилдърите са използвали пълномасленото мляко в своите диети, и именно на него са приписвали качените от тях килограми. И ето още един мит е роден. Не е ясно обаче, защо не е отчетен факта, че тези бодибилдъри са консумирали пълномаслено мляко.

Истината е, че млякото с нормална масленост е богато на протеини и аминокиселини с удължено освобождаване. Това не само ще спомогне качването на мускулна маса, но може и да съдейства за изгарянето на излишните мазнини. Ето защо, ние Ви съветваме да не изключвате млякото от своята диета, освен разбира се ако не страдате от някаква непоносимост към лактозата.

Трябва ли да се избягва червеното месо?

Червеното месо, както и млякото, се е смятало за храна която трябва да се избягва по време на диета. По късно, когато на пазара се появиха разфасофки на червено месо без мазнини, този мит се позабрави. Всъщност, червеното месо е богат източник на протеини, желязо, креатин и други полезни хранителни вещества. За съжаление, наскоро се появи проучване, което отново заклейми червеното месо като вредно….ние обаче смятаме, че е добре да го консумирате, но като избягвате тлъстото месо, бургерите и бекона.

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: