Какво представлява HIIT  тренировката

Високо интензивната  интервална кардио тренировка (HIIT) е предпочитана от доста от бодибилдърите  в днешни дни. Тази тренировка спомага за изгарянето на голям процент подкожна мазнина. Бодибилдърите я предпочитат, примамени  от краткото време на изпълнение и метаболитните ползи от нея, но много често злоупотребяват с това и  прекрачват границите на разумното. Запомнете, че  HIIT не е толкова просто нещо и с нея трябва да се внимава.

HIIT представлява метод на трениране, познат от много години на професионалните спортисти, но едва напоследък  започна  постепенно да се налага и сред любителите, като по-ефективно средство за топене на мазнини. Както показва и  името й, HIIT е тренировка, при която се използва редуване на различни интервали – такива с висока и с ниска интензивност.

С HIIT Вие ще тренирате  значително по-интензивно, в сравнение с класическите и понякога скучни и еднообразни  варианти на кардиото, а  тренировката Ви ще отнеме една четвърт до половината от обичайното време за това. HIIT е толкова интензивна и ефективна, че не е необходимо да й отделяте повече  от 15 до 20 минути.


 

Предимства на HIIT тренировката

1. Както споменахме, високо интензивната тренировка спомага да се изгарят повече подкожни мазнини, в сравнение с обикновената кардио тренировка

2. При високо интензивната тренировка, тялото Ви  продължава да гори излишните мазнини, дори  часове след като тренировката е приключила. Такова нещо при ниско интензивни кардио упражнения  не се наблюдава или само за много кратък период.

3. Високо интензивната тренировка повишава производството  на хормона на растежа. Този процес се стимулира  от млечната киселина, която е отпадъчен  продукт на анаеробния метаболизъм. Както знаете, хормона на растежа е от голямо значение за увеличаването на мускулната маса, а също и за липолизата – използването на мазнините за енергия.

4. Не на последно място, високо интензивната тренировка съдейства за натрупването на повече чиста мускулна маса, докато в същото време изгаряте излишните мазнини.

Какви са стъпките при HIIT тренировката

 Изберете се  кардио уред по Ваш избор – може да изберете бягаща пътечка, велоергометър. Също така, можете да  излете навън с колелото или просто обути с подходящи маратонки за бягане. Не забравяйте да загреете – отделете 5 минути от времето си за това. Много бодибилдъри прескачат този момент, но загрявката е важна, защото повишава ефективността на тренировката и разбира се предпазва от контузии. След загрявката направете упражнения със стречинг.

Самата високо интензивна тренировка, трябва да започнете с умерено темпо, което да поддържате в продължение на 3 минути. Всяка следваща минута протича по следния начин – 15-25 секунден спринт с 80-85% от максималната скорост (90 или 95% от максималната сърдечна честота), последван от 35-45 секунди леко бягане, за общо 10-15 минути. След тази интензивна част, забавете темпото за период от 5 минути и завършете тренировката със стречинг.
Кога  HIIT тренировката не е препоръчителна

1. За да правите високоинтензивна тренировка, трябва да обърнете сериозно внимание на хранителния си режим. В случай че не сте консумирали хляб  или друг сериозен източник на въглехидрати от дни или седмици, съветваме Ви  да преосмислите вашите „кардио” планове. Ако започнате високо интервалната тренировка по този начин, рискувате да изгубите ценна мускулна маса, но по – лошото е че това носи заплаха за здравето Ви.

2.  На второ място, Вие е необходимо  да се съобразите с обема на тренировките Ви във фитнес  залата. Една от сериозните грешки, които много фитнес любители допускат, е да надценяват своите възможност. Няколко  тежки тренировки със свободни тежести в комбинация с високо интервални тренировки, може да изцеди до краен предел всеки. Много често дори води до претрениране, а то също има отрицателно влияние върху цялото Ви тяло.

3. Трябва да се съобразите с целите си. Ако искате  да стимулирате своя анаеробния си  капацитет, да повишите скоростта и спортните си постижения, то тогава HIIT е това, от което се нуждаете. Но ако вашата основна цел е просто изгарянето на излишните подкожни мазнини, тренировката с висока интензивност не е подходяща за Вас. По добре ще е да се фокусирате върху правилната диета.

 

1 коментара

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: