Да си начинаещ в бодибилдинга не е лесна работа, както и всяко ново нещо в живота. Когато човек започва да се занимава с нещо ново, винаги изникват стотици въпроси. Същото е и с бодибилдинга. Начинаещите почти винаги имат едни и същи въпроси: Как да тренирам? Как да се храня? Какви суплементи да приемам?....Това са всъщност една малка част от въпросите, които могат да възникнат когато сте новак в бодибилдинга.

Суплементите

Много е лесно да се поиска мнението на някой по – напреднал бодибилдър, по този въпрос. Обаче трябва да имате предвид, че за да Ви се препоръча подходящата добавка, трябва да датете вярна информация на въпросния човек, относно своята диета и хранителни навици. Трябва също така да знаете, че никъде под слънцето не съществува хранителна добавка, която като с магическа пръчка да Ви направи по – слаби или по – мускулести. Трябва да разберете, че суплементите са просто добавка към вашият тренировъчен и хранителен режим, и няма как сами по себе си да Ви помогнат да качите мускулна маса.

Има много напреднали бодибилдъри, които спазват хранителен режим и тренират упорито и в същото време не приемат никакви добавки, а продължават да трупат мускулна маса. Има други които са се ориентирали към една или две хранителни добавки, и то за да си помогнат за излизането от застой. Има обаче бодибилдъри, които изпробват всяка добавка която срещнат, обещаваща им бърз растеж, но в същото време не тренират сериозно и не спазват подходяща диета. Тези бодибилдъри винят всяка изпробвана добавка за своя неуспех, а всъщност причината са слабите им тренировки и неподходящата диета.

Бодибилдинг списанията

Много от начинаещите бодибилдъри търпят неуспехи, които в крайна сметка ги отказват. Причината за това е, че те не са си изработили подходящата тренировъчна програма, или не спазват подходящата диета и т.н. По – голямата част от новаците, когато търсят информация за тези важни аспекти от фитнес практиката, отварят първото фитнес списание, което им попадне. Това е много необичайно и неправилно, имайки предвид че живеем в ерата на Интернета. Информацията в бодибилдинг списанията обикновено е сбор от измислени правила, които дори не са писани от занимаващи се с бодибилдинг хора.

Дори и да приемем, че има и такива списания съдържащи истински правила, тренировъчни и диетични режими, писани от бодибилдъри, трябва да отчетем факта че тези бодибилдъри вероятно са ги писали когато са се намирали на върха на своите постижения, а не в началото, където всъщност се намират техните читатели. Много често се случва начинаещия бодибилдър да започне да спазва тренировъчна  програма писана от значително по – напреднал, или ветеран в бодибилдинга. Това не само не води до желаните резултати, но може и да е опасно.

Алтернативния подход

Вместо да  разчитате на съветите  на по – напредналите културисти, или на културистите приемащи купища добавки, трябва първо да се замислите къде сте в момента и какво е вашето ниво, и чак тогава да вземете необходимите решения. Запомнете, че това  което е подходящо за някой, който е тренирал в продължение на 15 години, няма да бъде подходящо  за някой, който е започнал да тренира  току-що. Не се стремете да подражавате на някого, а си съставете програма която е подходяща за Вас и вашите цели. До голяма степен, това ще постигнете чрез опити и грешки, но в крайна сметка ще намерите онова, което отговаря на вашите способности в момента.

Всеки, който е начинаещ в бодибилдинга, трябва да започне като   фокусира усилията си върху малка група от упражнения, избрани  заради  способността им да ангажират много мускулни групи  наведнъж. Трябва да се стремите постепенно да подобрявате своята техника на изпълнение на тези упражнения,  и да повишавате вашата мускулна сила. Така ще стигнете до един етап, в който мускулите Ви вече ще са готови за по – трудни и интензивни упражнения. Много бодибилдъри достигат до състояние на претрениране. Това е така, защото те робуват на принципа че повече е по – добре. Трябва да знаете, че това не важи за бодибилдинга. Осигурявайте на тялото си почивка, и се стремете тренировката Ви да не продължава повече от час.

 

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: