Глутаминовите  и креатиновите, са две от най-разпространените аминокиселинни добавки  в спортното хранене днес. За тях се е говорило хиляди пъти, в продължение на почти две десетилетия (има изследвания на глутамин, които датират още от 1970 г.).  Има много твърдения за тези две аминокиселини, но сега ще отделим тези, отговарящи на истината, от другите, които са просто мит.

Преди да спрете да четете, защото си мислите   че знаете  всичко което трябва да знаете за креатин или глутамин, ние  силно Ви препоръчваме да вземе в предвид още един преглед на тези две важни аминокиселини, който ние ще направим за Вас.  Все повече и повече изследвания  разкриват  ползите от глутамин и креатин, когато става въпрос  за изпълнение на спортни цели и постигане на перфектна физика.

Креатин

 

Нека първо започнем, с  фаворита  на много бодибилдъри - креатина. Тази статия не е за развенчаването на митовете за креатина, а  има за цел да Ви помогне да видите креатина  в по-различна светлина, във връзка с  неговия потенциал за изграждане на мускулите. Сега ще Ви разкрием, някои от нещата, за които е доказано че  креатина може да постигне, и за които Вие може би не знаете. Креатина  е протеин в тялото, открит  през 1997, който е отговорен за регулиране на мускулния растеж. Също така, креатина  е бил използван  в болничните заведения, за да помогне в  биткатата с  атрофията (загуба на мускулна маса) при някои  пациенти. Това, което е ясно, че креатина  действително може да подпомогне процеса на изграждане на мускулна маса.

Всеки бодибилдър знае, че креатинът помага за увеличаване на силата, но дали увеличението на силата е това, което осигурява мускулния растеж? Или е нещо друго? Проучване доказва, че когато се комбинира със силова тренировка, креатина  действително помага  да се  инхибират серумните нива на миостатин! Това действие на креатина, всъщност  е от най-голямо значение за бодибилдърите, изграждащи мускулна маса.

Друго полезно свойство  на креатина, е ефектът му върху възстановяване от високо интензивни тренировки. Много културисти са  пренебрегвали  използването на креатин в миналото, тъй като са смятали, че креатина  е ефективен само за повишаване на силата. Сега, когато са доказани неговите ползи за възстановяването, креатина е станал традиция в много тренировъчни  програми, тъй като той осигурява бързо  регенериране на мускулната тъкан. Също така, включването на креатинова добавка, спомага за запазването на гликогена в мускулите.

Глутамин

Тази  аминокиселина присъства като съставка, в почти всяка добавка за възстановяване, защото има доказан антикатаболен ефект, което е от първостепенно значение след тренировка. Въпреки това, глутамина не е анаболна  аминокиселина и няма да бъде от голяма полза в изграждането на  мускули или в повишаване на силата. Но пък способността на глутамина, да  спомага съхранението  на гликогена в мускулите, а също така да  стимулира синтеза на глюкоза  го прави мечта за всеки бодибилдър,  по отношение контрола на инсулиновите нива по време на диета.

Глутамина е изключително важен за имунната Ви система. Клетките на вашето  тяло, които са отговорни за реакциите  на имунната система, зависят до голяма степен от глутамина. Това е причината за положителните резултати от приема на глутамин,  когато се използва за целите на възстановяването. Глутамина  може да стане изключително важно средство за бодибилдърите, чрез което ще се преборят с вирусите, пречещи на  тренировката.

Някои изследвания отричат ползите от глутамина, но не отчитат факта,че той е  най-разпространената  аминокиселина в организъм  и участва в много биологични процеси. Факт е, че дори  самите клетки не могат да функционират без  глутамин! Така че, не вярвайте на твърденията, че приемането на тази аминокиселина  е загубена кауза. Просто, глутаминовите  добавки са  подходящи  за специфичните нужди и ситуации.

 

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: