Знаете ли, че Глутаминовите добавки са едни от най – използваните от бодибилдърите? Сега ще разберете защо.

Глутаминът е най-разпространената  аминокиселина в организма. Глутаминът (или L-глутамин), съставя  над 60% от скелетната мускулна тъкан. Това е горивото, използвано от храносмилателния тракт и имунната система.  Глутаминовата  молекула се състои от 19% азот, което  прави тази аминокиселина, основният проводник на азот към  мускулите. Той е в  особено  високи концентрации в мозъка, мускулите, лигавицата на червата, белите дробове, сърцето, бъбреците и черния дроб, и навсякъде където се изпълняват  множество и важни  функции.

 

Как Глутаминът се използва от организма?

Глутаминът е от съществено значение за много телесни функции. Той е сновният източник на енергия за имунната система, превръща се  в глутаминова  киселина в мозъка, и е важен невротрансмитер, а също така  стимулира синтеза на GABA . Мнозина вярват, че L-глутамин повишава умствената функция, поддържа структурната цялост на лигавицата на червата, играе важна роля в синтезирането на мускулния протеин и увеличаването на размерите на мускулните клетки. Освен това, подпомага регулирането на кръвната захар.

Глутаминът играе жизнено важна роля в белтъчния метаболизъм, в увеличаването на клетъчния обем, в увеличаването на производството и секрецията на човешкия растежен хормон (HGH) и  не на последно място, в анти-катаболизма, т.е. увреждането  и разкъсването  на мускулната тъкан, особено при културистите. Въпреки, че не е имало убедителни изследвания на  ефектите на тази добавка, едно скорошно изследване показа, че от консумацията, на само на 2 грама глутамин, може да се постигне  400% увеличение на  нивото на растежния хормон.

Известно е, че след интензивна тренировка, в мускулите се натрупва  млечна киселина, а  нивата на глутамин са намаляли с до 50%. Редица проучвания доказват, че глутаминовите добавки ефективно намаляват  разграждането на мускулната  тъкан и подобряват метаболизма на протеините. Освен това, комбинираните продукти, които включват глутамин и ВСАА, са станали изключително популярни в света на бодибилдинга, поради способността им за намаляване на възпалението  на мускулите, и положителното им въздействие върху възстановяването.

Колко глутамин?

В повечето случаи, бодибилдърите  допълват своя режим  с 10 до 20 грама глутамин на ден. Ние Ви  препоръчваме да приемате 5 грама глутамин  на доза, в следните моменти от деня:

Преди лягане – Вземете  5 грама глутамин, точно преди да легнете да спите. Доказано е, че приемът на глутаминова добавка преди сън, води до повишаване на  нивото  на растежния  хормон през нощта.

Сутрин, веднага след събуждане - Вземете 5 грама глутамин веднага след събуждане. Тогава  вашето тяло е гладно и ще му се отрази добре една доза глутамин.

След тренировка – Вземете 5 грама глутамин, 30 до 60 минути след тренировка. Приет след интензивна тренировка, глутамина ще Ви помогне да се възстановите по – бързо и пълноценно.

Ползи от глутамина

Глутаминът е основен източник на енергия за  имунната система и храносмилателната система. Ето защо, приемането на глутаминови добавки, може да има редица ползи в тази насока, като по – силна имунна система, а следователно по – малко болести и инфекции; облекчаване на чревни проблеми, свързани с приема на различни лекарствени продукти; повишаване на настроението;  положителни ефекти върху невродегенеративните заболявания; подобряване на паметта и умствените способности.

 

 

 

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: