В тази статия ще Ви представим някои от най – често правените грешки във фитнес практиката. Всъщност, тези грешки не са характерни само за начинаещите бодибилдъри – дори и напредналите ги допускат.

1. Загряване на велоаргометъра

За съжаление, много често можете да видите бодибилдър, загряващ за силова тренировка, полузаспал на велоаргометъра. Вместо да си губите времето по този начин, използвайте пълноценно времето за загряване, за да подготвите тялото си, за силовите упражнения които ще правите. Подходящи за това са по-малките тежести и повторения. Например, ако ще правите вдигане на 140 килограмова тежест, с 10 повторения, може да загреете с 60 килограмова тежест, правейки 5 повторения, или пък 80 килограма за 4 повторения.

2. Опитвате се да постигнете  твърде много

Това се отнася главно за по – напредналите бодибилдъри. Всички знаете, че начинаещите бодибилдъри могат да постигнат размер и сила едновременно, както и почти всичко останало. Когато обаче стигнете до определен етап, по – добре ще е да се фокусирате върху по – малък брой цели, и да подобрявате  постиженията си едно по едно, а не едновременно. Изберете няколко упражнения, най – добре такива  насочени към различни части на тялото, и се съсредоточете върху по – трудните от тях, за около месец. В същото време, изпълнявайте останалите упражнения по такава схема, че да запазите постигнатото. По този начин ще напредвате много по – бързо.

3. Изпълнявате кляканията с гърба си

Замислете се, колко от бодибилдърите във фитнес залата която посещавате, изпълняват правилно клякания?Може би няколко…или дори по – малко. Кляканията са насочени към мускулите на краката. Ако ги изпълнявате, натоварвайки гърба си, може да си докарате дискова херния, а освен това самото упражнение става неефективно. Ако не сте сигурни как точно се изпълняват клякания, питайте някой фитнес инструктор, или потърсете в интернет – който търси намира.

4. Неправилно изпълнение на мъртва тяга

Мъртвата тяга е едно от най-добрите упражнения, които бихте могли да правите. Често чуваме във фитнеса, като причина да не се прави мъртва тяга, да се изтъква фактът, че тя води до болки и травми в кръста! Истината е, че не мъртвата тяга води до контузия, а начинът по който Вие  я изпълнявате! Както Ви посъветвахме и за кляканията, ако искате да разберете каква е правилната техника за изпълнение на това упражнение, потърсете подходящият източник – има много информация.

5. Неправилна диета

Хранителният режим който спазвате по време на вашата фитнес практика, не е нужно да е прекалено сложен. Циклирането на калориите със сигурност е добър подход, но за някои бодибилдъри е доста трудно за спазване. Правилната диета трябва да се стреми да попълва нуждите на тялото Ви от всички полезни хранителни вещества, всеки ден. Това трябва да е съобразено с вашата активност през деня, и целите които сте си поставили във фитнес залата.

6. Неправилно използване на хранителните добавки

Мненията за ефективността на хранителните добавки могат да бъдат доста противоречиви. Ако някой Ви каже, че даден суплемент е безполезен, добре е да разберете какви са неговите диета и тренировъчен режим. Има бодибилдъри, които очакват магии от суплементите които приемат, и си позволяват да не тренират сериозно, или да не спазват подходяща диета. Когато започнете да приемате дадена хранителна добавка, имайте предвид ,че ползата която тя ще Ви донесе зависи също и от Вас. Продължавайте да тренирате усилено в залата, спазвайте диетата си, и резултатите няма да закъснеят.

7. Прекалени очаквания от протеина на прах

Някои  бодибилдъри очакват, че протеина на прах ще стопи излишните им мазнини. Вярно е,че в описанието на тези добавки е вписан този ефект, но сам по себе си, протеина на прах няма да Ви помогне да отслабнете. Единствено диетата и подходящите упражнения могат да го направят, а протеина на прах, приеман в комбинация с тях, може да засили този процес.

8. Недостатъчно сън

Сигурно вече знаете, че мускулите не растат във фитнес залата, а извън нея. Времето когато спите, е най – подходящия момент за мускулен растеж и възстановяване. Недостатъчният сън може да забави и дори да спре трупането на мускули, или пък процеса на отслабване. Тялото Ви има нужда да се възстанови напълно, след активния тренировъчен ден, а мускулите да се регенерират. Не само тялото Ви има нужда от сън. Същото се отнася и за вашият мозък, като част от нервната система– той също се натоварва през деня, и има нужда от възстановяване.

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: