Почти всеки се е сблъсквал с този проблем – безпроблемно отслабване, а в един момент – застой. И нищо което опитвате не помага. Просто сте замръзнали на тези килограми.Това през което преминавате, може да е един феномен, който е бил идентифициран и наречен Set Point.

Set Point всъщност представлява един физиологичен процес, чрез който тялото поддържа и регулира своето тегло, на определено ниво. Вашият организъм притежава различни вътрешни механизми, чрез които регулира приема и разхода на енергия, така че да се поддържа определено количество мазнина в тялото. И всеки Ваш опит, да промените и намалите това ниво, ще бъде атакуван със съпротива. Set Point означава,   че съществува регулаторна система във вашето   тяло, която е предназначена да поддържа вашата телесна маса на  фиксирано ниво.

Това е подобна, на другите системи в тялото Ви, които регулират кръвната захар, температурата и т. н. Тялото Ви, ще опита да Ви предпази от това да станете прекалено пълни, или прекалено слаби, чрез специален механизъм намиращ се в хипоталамуса на вашия мозък, наречен Adipostat.

  По – подробно за Adipostat

Adipostat създава точно фиксирано ниво на подкожните мазнини в тялото Ви. Мозъкът се опитва да поддържа това ниво, чрез регулиране на разходите на енергия. Когато сте на диета дълго време, тялото започва да се съпротивлява и да се опитва да възстанови телесното си тегло. Adipostat прави точно това – активира усещането за глад, така че Вие да изпитвате необходимост да прибавите още калории към хранителния си режим, което ще доведе до повишаване на телесното тегло.

Но това, че тялото ви се опитва да поддържа нивото на телесните си мазнини не означава, че Вие не можете да промените това ниво. Можете да намалите нивото на подкожни мазнини, като комбинирате хранителния си  режим с определена тренировъчна програма и като намалите количеството на храната, която консумирате.

  Хормона Лептин

Лептин е хормон, който се секретира от мастните клетки, и който оказва влияние  върху разхода на енергия и приема на храна чрез специфични  невроендокринни пътеки. Най – важният фактор, който може да допринесе за намаляване на фиксираното ниво на телесните мазнини, е провеждането на редовни физически упражнения.

Промените  в начина на живот, които трябва да направите, е необходимо да бъдат в  дългосрочен план, а не просто да свалите няколко килограма, за лятната почивка или друго събитие. Както вече беше споменато по-горе, вашите  хранителни навици са регламентирани от  центрове за ситост и глад, разположени в хипоталамуса, а също и от хипофизната жлеза. Веществата, които са от решаващо значение за този процес включват глюкозата (захарта), инсулина  и лептина.

Покачващите се нива на лептина подтискат апетита, а когато нивата спадат апетита се покачва. Хората с наднормено тегло, по правило  имат по-високи нива на лептин, а тези нива  падат, когато  се губи телесно тегло. Тази система работи, като самостоятелно балансиран биологичен механизъм, по-специално за да се предотврати глада,  чрез стимулиране на апетита, когато телесното тегло пада, и за да се намали  апетита, когато  теглото се покачва. Когато нивата  на лептин падат, се  изпраща съобщение към мозъка, че сте в режим на гладуване. След това тръгва реакция, която ще намали метаболизма Ви, като по този начин ще се  изгарят по-малко мазнини, а ще се съхраняват повече.Този отговор на тялото е нужен, за да Ви поддържа живи, по време на ограничен прием на храна.

Нивата на лептина, зависят от тези на  инсулина - хормон, който  поддържа стабилни нивата на кръвната захар. Когато нивата на инсулина са ниски,например при нисковъглехидратна диета,  намаляват и нивата на лептин. Това означава, че когато намалите въглехидратния и калорийния прием, тялото Ви започва да работи срещу Вас.

  Намаляване и поддържане на телесните мазнини

1. Мамеща диета – Това означава, че по време на вашата диета, може да си изберете един ден от седмицата, в който да ядете почти всичко, дори мазни и сладки храни. Целта на това така наречено мамене, е да Ви помогне да спазвате диетата си, като знаете че един ден от седмицата може да хапнете онези храни, които обичате но са Ви забранени. Другата важна цел на маменето, е да попречи на механизма Set Point, който споменахме по – горе. Мамещият ден, ще накара тялото Ви да мисли, че ще има на разположение хранителни запаси, като по този нечин се предотвратява повишаването на глада и процесът на отслабване не се възпрепятства.

2. Циклиране на калориите – това е друг метод, с който ще запазите нивото на лептин високо. Този метод също ще обърка тялото Ви, че има калории на разположение, което ще попречи да се задейства защитния механизъм на тялото Ви, за съхранение на телесните мазнини и повишаването на апетита.

Този метод, обаче изисква планиране и изчисляване на калориите. Например, при тридневно циклиране на калориите с максимум от 2000 калории за ден, през първия ден приемайте до 1700 калории. През втория ден увеличете калорийният прием до 2000 калории, а през третия ден – до 2300 калории. Този цикъл се повтаря на всеки три дни. Вие ще отслабвате, а тялото Ви няма да работи срещу Вас.

 

 

Етикети: лептин, телесни мазнини, Отслабване и Релеф, хормони, , oтслабване Последна промяна: 16.10.2012

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: