И така…. Ударили сте  големите 40  и животът Ви започва да се оформя, но тялото Ви започва да страда. Младежкия вид, който някога сте имали сега започва да намалява. Задавате  си въпроса  " Възможно ли е да си възвърна тялото което имах някога и да сложа още мускули тук-там??? " Простият отговор е ДА. Можете да оформите  мускулите след 40, но ще трябва да  предприемете   съвсем различен подход, в сравнение с този, когато сте били младежи. Тази статия ще разгледа тренировките , кардиото  и храненето, върху които ще трябва да се съсредоточити,  в стремежа си към по-мускулесто тяло.

Тренировките

С напредване на възрастта тялото е по-податлива на наранявания, така че има няколко неща, които  трябва  да  промените в тренировките си:

Винаги загрее за най-малко 15 минути на някои  от кардио уредите, преди да вдигате тежести. Това ще увеличи  температурата на тялото Ви,  и ще засили  притока на кръв, който ще Ви е необходим по време на  за тренировката. Повторенията трябва да бъдат умерени -  8-12 повторения,  при  упражнения за горната част на тялото, и 12-20 повторения,  при упражнения за долната част на  тялото. Тежестите са  твърде много стресиращи  за ставите и сухожилията Ви. Затова трябва да  използвате умерено тегло, с толкова повторения, колкото Ви препоръчахме по – горе. Това ще стимулира мускулите Ви достатъчно за нов растеж.

Използвайте комбинация от свободни тежести и машини. Като младеж тялото Ви е било  в състояние да понася  много повече свободни упражнения с тежести, но с напредване на възрастта стабилността  на мускулите започва да отслабва, което може  да постави  вашите стави  и сухожилия в опасност от нараняване. Използването на машини намалява този риск.Времето за възстановяване сега, ще е  малко по-дълго, защото почивката  и възстановяването са  от решаващо значение за вашето тяло и мускули.

Кардиото

Кардиото  е от решаващо значение за всеки над 40-годишна възраст по няколко причини. След като достигнете до 40 години, метаболизма Ви не е толкова бързо, колкото е бил  някога. Редовните  кардио упражнения,  ще поддържат мазнините в  тялото Ви  под контрол. На второ място, кардио упражненията за безценни за сърцето Ви. Сърцето Ви е в средата на живота, и има нужда от нещо, което да  го поддържа силно  и във форма. Това  ще Ви помогне да живеете  по-дълъг и ползотворен живот.

Трябва  да се придържате към 3-4  серии кардио с ниска интензивност, с 20-30 минутна продължителност на седмица. Това означава ходене или джогинг. Бихме Ви посъветвали да стоите  далеч от всякакъв вид бягане, тъй като това може да бъде много натоварващо, за  коленете и ставите. Ако сте били силен бегач в младостта си, също може  да започнете с кардио упражнения с ниска интензивност  за първия месец. След това, бягането  веднъж или два пъти седмично, по бягаща пътека,  ще е добре. Не забравяйте, дълъгият  и ползотворен живот винаги е на първо място и без силно сърце, не е възможен.

Храненето

Както споменахме по-рано, когато стигнете 40,  вашият метаболизъм се забавя, така че вашето хранене, ще трябва да се промени малко, от времето  когато сте били  по - млади. Допълнителните  въглехидрати и калории, които  някога сте  били в състояние да консумирате, сега  ще трябва да бъдат изтрити  от вашата диета. Вашата  цел е да  увеличите  мускулната си маса,  с минимално натрупване  на мазнини, така че ще трябва да приемате по – малък калориен излишък.

Холестеролът е и друг голям проблем за много хора над 40-годишна възраст. Борбата с  "високия  холестерол", изисква  вашата диета  да бъде богата на здравословни мазнини. Здравословните мазнини спомагат за  увеличаване на нивата на HDL (добрия холестерол) и намаляване на LDL нива (лошия холестерол), което понижава риска от хипертония (високо кръвно налягане) и други сърдечни проблеми.

Хранителните добавки

За да си осигурите най – доброто захранване, за вашите мускули и цялото тяло, включете към хранителния си режим някои хранителни добавки като протеин на прах, глутамин, тестостерон стимулатор, и естествено – мултивитамини. Мултивитамините са много важни, защото ще Ви осигурят всички хранителни вещества, които не получавате от вашата диета.

 

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: