Открийте петте причини, поради които кардио сесии с висока интензивност са далеч по-добри и по-ефективни за загуба на мазнини, отколкото тези с ниска интензивност.

Погрешно убеждение е, че дългите, бавни и с ниска интензивност кардио сесии са най-добри за загуба на мазнини, защото използват аеробната система и изгарят мазнините по време на тренировка. Висока интензивното кардио всъщност е много по-добро и по-ефективно за загуба на мазнини, отколкото кардио с ниска интензивност поради няколко причини.

В тази статия ще разгледаме накратко различията във високо интензивно и ниско интензивно кардио, и ще очертаем причините, поради които кардиото с висока интензивност е по-ефикасно и ефективно за загуба на мазнини.

Висока интензивност срещу Ниска интензивност

Времева ефективност

Високо интензивното кардио изисква по-малко време за извършване на ефективна сесия в сравнение с ниско интензивното кардио, което го прави много по-удобен начин за кардио за тези от вас, които нямат време за дълга тренировка.

Използвани субстрати

Въпреки, че високо интензивното кардио използва предимно въглехидрати за гориво, по-високият дефицит на кислород след тренировка кара тялото да използва мазнините за енергия. Висока интензивното кардио предизвиква по-висока работен отговор от тялото, отколкото ниско интензивното кардио, като по този начин се изгарят повече от общите калории през целия ден, не само по време на тренировка. Обучение на тялото да работи при висока интензивност ще увеличи толерантността на тялото за работа и следователно тялото ще изгаря мазнините по-високо ниво, спестявайки мускулния гликоген.

Поради по-високата сила на мускулното съкращение по време на кардио с висока интензивност, има по-голям процент на GLUT-4 преместване в мускулите, създавайки по-силен ефект на разграждане на нутриентите, което от своя страна дава възможност на организма за по-ефикасно и ефективно използване на тези субстрати.

Използвания кислород

Високо интензивното кардио има по-висок кислороден дефицит от ниско интензивното кардио. Тренировка с по-висок дефицит на кислород всъщност увеличава максималния капацитет на кислород на организма, повече сравнено с ниско интензивното кардио. Колкото по-висок е максималният капацитет за кислород на тялото, толкова по-ефективно тялото ще транспортира кислород и по този начин по-ефективно организма ще изгаря мазнините, тъй като мазнините имат нужда от кислород, за да се окисляват.

Хормоналният отговор

Високо интензивно кардио предизвиква подобен хормонален отговор от тялото, както при силова тренировка, но без стрес и напрежение върху тялото и нервната система, които съпътстват тренировката с тежести. Висока инсулинова чувствителност, повечето растежен хормон и IGF-1 прави тялото по-ефективно за изгарянето на мазнини.

Мускулна маса

Високо интензивното кардио е повече мускуло-съхраняващо и по-малко катаболно от ниско интензивното кардио.

Кардио с висока интензивност използва бързо оксидативни (т.е. тип II А) и бързо глитолични (т.е. тип II Б) мускулни влакна. Мускулната хипертрофия се среща предимно при хронични анаеробни, високо интензивни тренировки. Колкото повече мускулна маса дадено лице има, толкова по-голяма е способността на тялото да изгаря мазнини.

Заключение

Ако искате да губите мазнини бързо и ефективно, кардиото с висока интензивност е най-добрият режим на кардио, който да включите в тренировъчната си програма. Не само изисква по-малко време, за да го направите, но ще изгаря и от общите калории през целия ден.

Високо интензивното кардио прави тялото по-ефективно при използването на кислород и предизвиква същия хормонален отговор като при тренировка с тежести - без стрес върху тялото – подобрява способността за изгаряне на мазнини. Висока интензивност е също и мускулен спаринг, поради по-краткото упражняване и по-малко калории, изгорени по време на сесията, позволявайки на тялото да бъде по-ефективна машина за изгаряне на мазнини, тъй като повече мускулна маса, означава по-голяма способност за тялото да се губят мазнини.

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: