Не само бодибилдърите, но и неспортуващите  хора,  губят мазнини и правят тонове  упражнения, за  изграждане на мускули. За съжаление, повечето хора спазващи  диета, губят както телесните мазнини, така  и мускулна маса, поради изключително високото  калориино  ограничение, прекомерното  кардио и неразумно използване на стимуланти за отслабване и хормони на щитовидната жлеза. Физическия  и емоционален стрес, който придружава загубата  на тегло, може да разстрои съня, което води до трупане на мазнини и пречи на нормалния хормонален балнс.

Запазването  на мускулната маса е предизвикателство по време на нискокалорична диета и изчерпателни  физически упражнения. Подпомагането  на чистата мускулна маса,както и  възстановяването на тъканите, и мускулния растеж, изискват  адекватен прием на калории, аминокиселини, и други макро-и микроелементи. Загубата на тегло по време на  диета, и поддържането на мускулната маса изискват  внимателно балансиране между калории  и упражнения.

В интернет, в книжарниците и реповете, непрекъснато се появява някаква нова информация за диетите.  Хората често са привлечени към новостите в една  диета, но често остават разочаровани. Повечето диети ограничават нещо. Ограничаването на калориите варира от  гладуване,  предизвиквано от много нискокалоричните  диети (около 500-800 калории на ден) до много слаб калориен прием  (200 калории под поддръжка) с  така наречения "мамещ  ден".

В основата на всички успешни програми за отслабване,  са калорииното   ограничение, заедно с  фактори като физически упражнения и сън. Повечето изследвания показват, че високото  съдържание на протеини, както и ниско въглехидратните  диети, работят най-добре през първите шест месеца на загуба на тегло. След една година, обаче, почти всички нискокалорийни   диети са еднакво ефективни.

Нисковъглехидратните диети, строго ограничават  приема на въглехидрати, което води до производството на кетони, формирани чрез непълно  разграждането на мазнините. Въпреки драматичната загуба на тегло, която се постига  по време на кетогенната  фаза на нисковъглехидратната диета,много хора не са в състояние да се съобразят с тежките ограничения  на въглехидратите.Кетогенезата се отнася до създаването на кетони  в черния дроб, което се случва, когато тялото  отчаяно се нуждае от енергия, поради  ниския въглехидратен прием. Тялото има сложни механизми за сигнализация, които отговарят на енергийните нужди  и телесното тегло.

Когато тялото е добре нахранени и расте, тези сигнализатори са  "включени" и обратно, когато е налице  нисък калориен прием (най-силно засегнати от наличието на глюкоза в клетката), тези сигнализатори са  "изключени". За съжаление, естествените сигнализатори  обикновено не са тъканно-специфични, което означава, че това, което увеличава мускулният растеж, също така може да предизвика качвени на тегло, и обратно, загубата на тегло, може да предизвика загуби и в мускулната маса. Кетогенна диета ограничават приема на въглехидрати на 10 до 20 грама на ден.

Свързано ли е спазването на кетогенната диета, със загуба на мускулна маса? За съжаление, изглежда, че това неприятно последствие, важи и за кетогенната диета, особено при бодибилдърите, които не приемат хранителни добавки. Кетогенната  диета, причинява много по-ниски кръвни нива на инсулин от нормалното. А именно високите нива на инсулин активират сигнализаторите, чрез които се  повишава мускулния растеж. Проучванията  при деца на кетогенна диета са показали, че те имат увреждания във височината и масата.

Много ниско-въглехидратните  диети, увеличават  загубата на мускули при бодибилдърите, ако не се приемат някакви хранителни добавки. Загубата  на анаболните / антикатаболните  сигнализатори, в резултат  от намалените инсулинови концентрации, заедно с повишената  активност на хормоните на щитовидната жлеза , и намаляване  нивата  на тестостерон, причиняват загуба на мускулна маса. Но дори и при допълването с някаква хранителна добавка, кетогенна диета може да доведе до незначителна, но забележима загуба на мускулна маса.Когато  търсят диета, хората искат  най-бързият и най-ефективният начин да се губят мазнини. За спортистите  и културистите, кетогенна диета е неподходяща. Загубата  на мускулна маса е прекалено висока цена, за намаленото телесно тегло. 

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: