Има ли определено време от деня, което е най – подходящо за тренировка?

Човешкото тяло има своите вградени часовници.Специфичните процеси в него се случват всеки ден, по едно и също време. Ежедневните функции  на тялото, разбира се  влияят на тренировките в много аспекти. Съществуват  редица фактори, които малко или много влияят на качеството на тренировката.Най – важният от тях  е биологичният Ви ритъм. С него са свързани повечето процеси в организма  - промените на телесната температура, кръвното налягане, обмяната на веществата. Изследвания показват, че най-силно влияние върху физическите ни способности, оказва денонощното колебание на температурата на тялото.

Скорошно научно изследване, сравни резултатите от сутрешните и  вечерните тренировки, на група бодибилдъри. Установявило се,че тренировките рано сутрин довели до значително повишаване  на нивата на  тестостерона по време на упражненията,което е логично като се има предвид ,че най-голямата секреция на тестостерон е точно  по това време на денонощието.Вечерните тренировки довели до по-слаба кортизолова реакция и по-голямо съотношение на тестостерона  към кортизола, в края на тренировката.Това откритие води до заключението,че най-подходящото време за тренировка с максимален анаболен ефект е вечерта.

Тренировка рано сутрин

Повечето от фитнес залите работят от рано сутринта, така че от тази гледна точка, имате възможност да тренирате сутрин преди работа или училище. Ако прецените, че това е удобното за Вас време, препоръчително е да направите някои промени в хранителния си режим и организацията на деня си като цяло. За да бъде вашата тренировка пълноценна, имате нужда от достатъчно сън – което се отнася в най – голяма степен точно за ранните сутрешни тренировки. Ако не влезете в залата отпочинали и с добър  тонус, то тренировката Ви  е обречена.

Не правете грешката да се надигнете от леглото броени минути преди да прекрачите входа на залата. Събудете се достатъчно време преди началото на тренировката, за да можете да се разсъните напълно, и за да имате време за подходящо хранене, което също е много важно за сутрешните тренировки.Защо? Защото през нощта тялото е изгубило много полезни вещества, и ако влезете в залата без да сте се приели подходящата храна…ами тренировката Ви също е обречена.

Не всички бодибилдъри обаче, имат физическата и психическата възможност да тренират рано сутринта.Не е нужно да се чувствате  виновни, ако не искате или не можете  да станете още със зазоряването. Според много фитнес експерти, най подходящото време от деня за тренировка,  зависи от целите, които сте си поставили.Ако искате  да изгорите  телесни мазнини, най-добре да тренирате  сутрин на празен стомах. Кардио упражненията са най-ефективни сутрин. Тренировката за сила можем да оставим за следобеда или вечерта.

Тренировки наобед или следобед

Има изобилие от научни изследвания, показващи, че телесната температура, мускулната сила, гъвкавостта  и изпълнението на  упражненията, както и скоростта на реакция и бдителността, са по-високи  наобяд или следобед. Обаче, повечето хора по това време на деня са на работа, или на училише, или имат други важни ангажименти. Всъщност, бодибилдърите избрали за тренировка това време, не са много.

Тренировка късно вечер

Работещите хора се подчиняват на  обстоятелствата, които ги  принуждават да тренират вечер, тъй като по това време на деня разполагат с  най-много свободно време. Каква е ползата  от една вечерна тренировка?  В края на деня сте психически  уморени от решаването на какви ли не задачи през деня и общуване с всякакви хора. Тренировката вечер, е едно много добро решение за сваляне на напрежението. Стремейки се, да  се фокусирате върху упражненията, Вие  оставяте на заден план останалите  мисли. Дори и ако се чувствате физически уморени, тренировката  ще ви зареди с енергия, колкото и странно да Ви звучи.Освен това, вечерните тренировки могат да помогнат на хората с проблеми със съня.

Всеки  бодибилдър тренира по различно време – има сутрешни, следобедни и вечерни тренировки. И всяка от тях има своите предимства и недостатъци. Въпреки това всички експерти са единодушни, че в крайна сметка най-доброто време за тренировка  е това, към което можете да се приспособите така, че да тренирате редовно и ефективно. Няма кой знае какво значение, по кое време на деня ще тренирате. Важното е да сте мотивирани за тази тренировка и да вложите всичко от себе си.

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: