Отворете спортно  списание и просто погледнете огромното  количество  различни  хранителни добавки, които се рекламират! За Вас  може да бъде трудно да  пресеете цялата тази информация и да намерите  тези добавки, които наистина вършат работа. Кои добавки  си струват  трудно спечелените от Вас  пари? Как да определите кои от тях да  опитате  и кои от тях трябва да бъдат  основна част в процеса на изграждане на мускулна маса? Това е нашият списък, който се надяваме да Ви помогне в тази трудна мисия.

Номер 1: суроватъчен протеин

Суроватъчен протеин  е задължително условие, ако искате да натрупате мускули. Като бързо усвоим  протеин, той е идеален за прием както  преди, така  и след тренировка, а също така е изключително удобен. Богатото съдържание на аминокиселини с разклонена верига  (ВСАА) левцин, изолевцин и валин, прави суроватъчния протеин  безценно средство, което ще  Ви помогне да останете в играта, когато става дума за мускулното възстановяване и растеж.

Хубаво е да приемате   20 грама протеин със сложни въглехидрати около 30 до 60 минути преди тренировка и 40 грама протеин,  с 60 до 80 грама прости въглехидрати веднага след тренировка. Суроватъчния протеин  преди тренировка, ще създаде анаболна среда в мускулите Ви, а приет  след тренировката, суроватъчния протеин по-лесно ще се абсорбира от мускулната тъкан и ще запази постигнатите от Вас резултати.

При избора на продукт със  суроватъчен протеин, уверете се, че е с ниско съдържание на въглехидрати и мазнини. Въглехидратите  и мазнините забавят  храносмилането, а след тренировка Вие имате нужда от бързо усвояване на приетия суроватъчен протеин. Някои продукти включват протеинови ензими, които да помагат на храносмилането. Ако имате проблеми с храносмилането на  суроватката, опитате продукт с включени  ензими.

Номер 2: Креатин

Креатиновите добавки, са признати  от спортисти и изследователи като едни  от най-ефективните добавки, създавани някога. Това са добавки, които задължително трябва да приемате, ако сте сериозен бодибилдър. Креатина има доказано бърз и мощен ефект. Креатина се  преобразува в креатин фосфат в мускулите и  създава  анаболна среда в мускулната тъкан, която позволява повишаване на протеиновия синтез. Опитайте да приемате по  3-5 грама креатин, преди и след тренировка с протеиновия си шейк. Доза креатин преди тренировката,  ще подготви  мускулите Ви  за интензивното физическо натоварване, а дозата след това, ще помогне за бързото и пълноценно възстановяване на мускулната тъкан.

Някои хора се оплакват от подуване на корема, при прием на креатин. Ако вашият случай е такъв, то  може да използвате  креатин етилов естер, който  е форма на креатина,  разработена с цел  по-ефективното и лесно  усвояване. Креатин етилов естер се разграждат по-лесно, което спомага  по-лесното храносмилане. За Вас това означава, по-малко подуване и по-ефективно усвояване на креатина.

Номер 3: ZMA и антиоксиданти

Антиоксидантните  витамини С и Е, може да помогнат  в борбата със  свободните  радикали, и да подсилят  имунната система, което означава по-здравословно  възстановяване, и по – добър мускулен растеж. ZMA помага с повишаване на инсулиновия  растежен фактор-1 (IGF-1) и мощния  хормон тестостерон, което спомага за постигане на  по-масивна физика. Тези две категории ние определяме като  фундаментни добавки. Вие няма  веднага да почувствате ефекта от тях, но те са от първостепенно значение по отношение на общото здравословно състояние на организма Ви. Ако тялото Ви не е здраво, как ще успеете да изградите мускулна маса? ZMA и антиоксиданти спомагат за поддържане на здрава основа, върху която Вие да градите мускули.

Номер 4: Казеинов протеин

Друг важен  протеинов продукт, които ще Ви е от полза е  казеиновия  протеин. Казеинът е бавно храносмилащ се  протеин,  за онези моменти, когато имате нужда от по-дълготрайна доставка на аминокиселини в кръвта. Може да се приема преди лягане с някои здравословни мазнини като лен нефт или природно  фъстъчено масло. Тъй като  се усвоява по-бавно, казеинът е идеален, когато имате нужда от удобен протеинов шейк по всяко време на деня, когато не сте в състояние да ядете  твърда храна. Постоянният  поток от хранителни вещества, ще позволи на тялото Ви да  запази максималното захранване на мускулите. 20 грама казеин е страхотна добавка   към вашия суроватъчен протеинов  шейк след тренировка.

Номер 5: Глутаминът

Глутаминовите добавки са много използвани от бодибилдърите. Глутаминът е много разпространена  аминокиселина в мускулната тъкан. Тази аминокиселина  помага за запазване на мускулния  гликоген след тренировка, поддържа функцията на имунната система, както и повишава  нивата на растежния  хормон. Глутамина  може също да забави умората, така че  да тренирате по – дълго, и да Ви осигури антикатаболна подкрепа. Ако на вашето тяло  не му  достига глутамин, то ще  го открадне от мускулната Ви  тъкан, така че помислете за включването на глутаминова добавка към вашия режим. Опитайте с 10 грама преди и след тренировка, което ще Ви  помогне в борбата с умората  и в процеса на възстановяване.Запомнете, че глутамина няма веднага да напомпа мускулите Ви, но в дългосрочен план ще е отлично средство за постигане на тази цел.

Ето още няколко добавки, които могат или не могат да са ефективни  за вас, така че просто може  да ги опитате  една  по една.

Малтодекстрин -това е едно чудесно допълнение към вашия протеинов шейк и ще Ви помогне да добавите  калории във вашата диета без добавена захар;

 Аргинин- преобразува се  в азотен оксид (NO) в организма, което позволява повече хранителни вещества да достигат до  мускулните клетки;

Карнозин - той може да забави умората, така че може да можете да тренират по-дълго с по-голяма интензивност във фитнеса. Опитайте 1-2 грама преди тренировка.

 

 

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: