Какво  представлява кръговата тренировка

Кръговите тренировки се смятат за един изключително  ефективен начин, за  бързо постигане на добра форма. При кръговите тренировки, не е необходим продължителен престой във фитнес залата, а една добра 30 минутна програма. Ако сте човек, който предпочита аеробните упражнения пред силовите, и упорито се борите да свалите последните няколко килограма, то кръговата тренировка е просто перфектна за Вас. Кръговата тренировка се дефинира като  анаеробна тренировка с поддържане на повишен сърдечен пулс. Това се постига,  чрез комплекс от упражнения, при които се осъществява прием, пренос и поглъщане на повече кислород , в сравнение с традиционната анаеробна тренировка  с тежести. При кръговата тренировка,  6-10 различни упражнения се изпълняват едно след друго, като се правят 3-5 цикъла. Упражненията в повечето случаи  се изпълняват с определен брой повторения, или за време например от 30 секунди до 1 минута с минимална почивка помежду им. Използват се различни  фитнес уреди и подходи, като тренажори, тежести, ластици, топки, тежестта на собственото тяло и др.

Защо е полезна кръговата тренировка

Кръговата тренировка има редица ползи и доказана ефективност. На първо място, този вид тренировка значително повишава  вашата издръжливост, мускулната  сила, както и способността  да изгаряте калории  едновременно с това. Също така, кръговите тренировки помагат за тонизиране на мускулите Ви, а и подобряват  цялостното  физическото и здравословно състояние. Чрез кръговите тренировки, Вие ще преборите умората и ще станете по – силни.

Кръговите тренировки Ви дават  възможност да правите най разнообразни упражнения, така че няма опасност да се отегчите, или пък тялото Ви да се адаптира и да се прекъсне вашият прогрес. Този вид тренировки, изключително лесно се адаптира към всяка индивидуалност и помага за постигането на различните фитнес цели. Посредствум кръговите  тренировки, Вие може да тренирате както цялото тяло, така и да се концентрирате върху конкретни проблемни зони, които желаете да промените и оформите.

Как да направим достатъчно ефективна кръговата тренировка

Ефективността на кръговата тренировка, зависи от фактори като брой серии, брой на самите упражнения, продължителност  на всяко упражнение, интензивността и скоростта на изпълнение, тежестите които използвате в упражнението, дали са включени или не почивки между отделните упражнения, разнообразието от упражнения включени в тренировъчната програма и други.

 

 Основни моменти в кръговата тренировка

Като за начало, трябва да изберете от 6 до 12 упражнения, които ангажират мускулните групи на цялото Ви тяло. Ако сте прохождащ във фитнеса, най – добре се ориентирайте към по – малък брой упражнения. Стремете се така да подредите упражненията в кръговата си тренировка,  че да се редуват бутащи и дърпащи движения. Самите серии в упражненията се изпълняват на кръгове, като точно това е разликата между кръговата и обикновената тренировка. Изпълнява се една серия от първото упражнение, след това една  серия от второто упражнение,после от третото и така до последното упражнение.Това образува  един кръг. След кратка почивка идва ред на втори кръг. В един кръг се работи за  всички мускулни групи  по тялото, за разлика от традиционните тренировки.а не както при стандартните тренировки, всяко упражнение за различна мускулна група.

Тази програма  се  изпълнява  3 пъти седмично, като най – често се правят по 15-20 повторения за всяка серия. Важно е да се отбележи, че при кръговата тренировка са забранени резките движения. Упражненията се изпълняват с пълна амплитуда и забавено съкращение на мускулите. Кръговата тренировка винаги  може да намери своето място във вашата фитнес програма. Тя е чудесна тренировка, ако сте начинаещ във фитнеса, с която спокойно може да направите първите си крачки като бодибилдър. Освен това е идеално средство да подновите вашите тренировки, след дълго прекъсване.

 

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: