Кверцетина в диетата, увеличава митохондриалната биогенеза и кислородната консумация

Митохондриалната  биогенеза  е процес, чрез който се формират нови  митохондрии  в клетката. Митохондриите са ключови регулатори на метаболитната активност на клетката и са важни за метаболизма на мазнините. Увеличаването  на мускулните  митохондрии,  по време на кардио  упражнения играе важна роля в увеличаването  на максималното  поглъщане  на кислород. В допълнение, този процес има връзка и с увеличаването  на окислението  на мазнините. Колкото повече митохондрии  са налице, толкова повече мазнини може да бъдат  използвани за енергия. В действителност, много компании произвеждат добавки, които могат да създадат по-голям брой митохондрии,  за предотвратяване на затлъстяването.

В допълнение към  кардио упражненията , които увеличават  митохондриалната  биогенеза, добавянето на кверцетинова  добавка  към вашата диета, може да помогне за изгарянето на  мазнините, подобряването  на вашата издръжливост, и намаляване на умората. Кверцетина  е един от най-богатите природни флавоноиди, и се намира в голямо разнообразие в зеленчуците  и плодовете. Тези съединения имат множество биологични свойства, включително антиоксидантно и противовъзпалително действие, а може би най-вълнуващата тяхна функция, е  възможността им  за увеличаване на митохондриалната  биогенеза.

Друг положителен ефект на  кверцетина е, неговото  психостимуланто  свойство. Кверцетина, също като кофеина, е аденозин A1 рецепторен антагонист, и може да доведе до забавяне на умората, която се проявява  при приема на кофеин. Кверцетина  може да Ви  предложи някои от   психостимулантните свойства  на кофеина, без страничните  ефекти от него, като повишаване на сърдечната честота или кръвното налягане.

Учените смятат , че  увеличаването на консумацията на кислород и капацитета  на издръжливост при приема на кверцетин, може да се дължат на неговата способност, да увеличава  митохондриалната  биогенеза, което пък  води до повишаване броя на  митохондриите,  спомагащи  за подобряване на окислението  на мазнините. Тези резултати също така  може да се дължат на  способността на кверцетина,  да стимулира същите рецептори като кофеина, и да забавя  умората.

BCAA аминокиселините  и глутамина,  предотвратяват претренирането, и намаляват  кортизола

Като бодибилдър, Вие така да се каже  ходите  по  тънка линия – от една страна, Вие искате да стимулирате  мускулите си  достатъчно, за  да постигнете растеж, но не желаете да тренирате  толкова , че тялото Ви да  не може да се възстанови. Много бодибилдъри консумират голямо количество  протеини, но смятат, че  допълнителното приемане  на  аминокиселини, няма да помогне. След като прочетете това, може да искате да преразгледате това виждане!

Изследвания показват, че  силовата  тренировка,  сама по себе си, увеличава  синтезата  на мускулния протеин, но също така и  води до увеличаване на разграждането на белтъчините. Въпреки, че  протеиновия синтез като цяло е повишен, скелетните мускули остават  в общо катаболно състояние, при липсата  на адекватна хранителна намеса. Допълнителния прием на аминокиселини, във връзка с интензивна  силова тренировка, е доказано от множество изследвания, че значително повишава протеиновата синтеза и привежда мускулите в  анаболно състояние.Изследванията доказват, че приемането на глутамин и аминокиселини с разклонена верига (ВСАА) може да намали катаболното  състояние, причинено от тежка силова тренировка.

Всъщност, резултатите от много проучвания доказват,  че ако не се ВСАА аминокиселините и глутамина, Вие… така да се каже ще бъдете прецакани!Бодибилдърите приемащи ВСАА и глутамин, и трениращи усилено, постигат  намаляване на  нивата на кортизола, по-високи нива на тестостерона, и по-ниски нива на  маркерите за мускулно увреждане. Знаете, че нискокалоричната  диета води до увеличаване на кортизола, така че приемането на ВСАА и глутамин, може да се обърне това  катаболно състояние.

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: