Не са много добавките, които могат  да се препоръчат на бодибилдърите, но една от тези, които със сигурност ще е от полза, е Л-карнитин Л-тартарат (LCLT). LCLC се  появява за първи път в света на бодибилдинга,  като добавка  подобряваща дейността на  андрогенните  рецептори, които са от съществено значение за качването на мускулна маса. Специално проведено проучване, покзва че приема на  2 грама LCLT, увеличава  броят на предтренировъчните  андрогенни рецептори, а също така и нивата на тестостерона, в сравнение с резултатите, получени от групата приемаща  плацебо.

 

 В допълнение към способността за  увеличаване на андрогенните рецептори, LCLT също има ефект върху възстановяването  на мускулната тъкан, което вероятно се дължи на повишаването  на мускулната оксигенация. Доказано е, че  LCLT намалява увреждането  на тъканите, намалява  болезнеността  на мускулите, и засилва  възстановяването, след интензивна тренировка. В това изследване участват две групи-едната приемаща по 2 грама на ден  LCLT , а другата група същото колричество  плацебо, в продължение на 23 дни.

Изследователите заключват, че LCLT повишава  консумацията  на кислород, което обяснява защо хипоксичния  стрес намалява,  с  приема на LCLT добавки. Не е изненадващо, че ако вземете 2 грама LCLT, вие ще получите по-добро напомпване на мускулите. LCLT е доказано ефективно средство, за увеличаване на притока на кръв, чрез намаляване на биохимичните  маркери, които причиняват  свиването на кръвоносните съдове.Неуспорим е  благоприятния ефект от карнитина,  върху съдовата функция, при здрави индивиди.

Ново проучване подкрепя употребата на LCLT, за увеличаване на мускулното  възстановяване

Изследователи от Университета на Кънектикът извършват  ново проучване, което дава на културистите още една причина да  използва LCLT. По време на проучването, участващите лица консумират две капсули LCLT със закуската,  и две с обяда, достигайки  общата  доза от 2 грама L-карнитин на ден. Изследователите по- специално се интересуват от това, как  LCLT оказва влияние на биохимичните  маркери за мускулно увреждане. Беше установено,че  LCLT съдейства  за намаляване на серумния хипоксантин (маркер за вредата от свободните радикали) и серумните нива на ксантин (друг маркер за вредата от свободните радикали).

Освен това, се установява, че приема на  LCLT , намалява MDA.  MDA представлява отпадъчен продукт, произведен, когато свободните радикали окисляват мазнините, и  е признат като стандарт за измерване и  определяне на степента на окисляване  от свободните радикали, което се случва в клетките на организма.Изследователите правят заключението, че LCLT  може да намали вредата от свободните радикали, в резултат на което, съдейства за постигането на по-малко метаболитен стрес, по-малко увреждане и възпаление  на мускулите, както и за тяхното пълноценно възстановяване.

Ако не сте опитвали  LCLT, то  може би сега е момента  да започнете да го приемате, тъй като това ще Ви помогне да получите едно пълно мускулно мъзстановяване, след всяка интензивна тренировка.

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: