Имат ли значение калориите, или просто трябва да ядете само определени храни, за да отслабнете? Не може ли вместо да броите калориите, просто да броите порциите? Наистина ли е необходимо да се води дневник за приетите калории? Не е ли глупаво, да броите поеманите от вас калории до края на живота си, или това е просто цената която трябва да платите, за да сте слаби и красиви? Вие сте на път да научите отговорите на тези въпроси и да откриете  простата тайна за следене на приема на храна, без да се налага да обработвате цифри всеки ден,  или да ставате фанатик относно калориите които приемате.

В много популярни книги за отслабването се казва, " калориите не се броят ". Други популярни  диетични програми, намекват за значението на приеманите калории и на изразходваните калории. Други  Ви препоръчват да броите порциите, вместо калориите. Не са много хората, които биха издържали всеки ден да броят калориите които приемат, особено за по – дълъг период от време.

Бройте порциите! Порция от храна е приблизително равна по големина на свития ви юмрук, или на дланта на ръката Ви. Всяка порция от протеини и въглехидрати, обикновено съдържа между 100 и 150 калории. Например, едни пилешки храни са приблизително една порция от протеини, а един среден по размер печен картоф, е близо една порция от въглехидрати.

Трябва ли да броите всяка калория която приемате? Не! Необходимо е просто да приемате по – малко калории, отколкото сте в състояние да изгорите. Независимо дали броите калориите или не, резултатът е един и същ. По добре е да се научите да броите порциите храна които приемате и да знаете точно какво ядете. Много е важно да научите количеството калории в храната която приемате най – често, и особено на храната която консумирате извън дома.

 Ефективно ли е броенето на порциите?

Калориите имат значение! Всяка диетична програма, която Ви казва че можете да отслабнете независимо колко ядете, е диетична програма която трябва да избягвате. Истината е, че тези твърдения са пълна глупост, и са написани с единствената цел да Ви накарат да си мислите, че това е една лесна за спазване диетична програма. Законът на калорийният баланс е неразривен закон на физиката – ако приемате повече калории, отколкото изгаряте, Вие ще пълнеете. Това е цялата истина и нищо друго освен истината!

За да поддържате теглото си, трябва да приемате толкова калории, колкото изгаряте, а ако искате да качите мускули, трябва да приемате повече калории отколкото изгаряте. Ако приемате повече калории отколкото трябва, Вие ще почнете да пълнеете. Отчитането само на порции, не е добра идея. По този начин, Вие няма да знаете точно колко калории сте поели с порцията и може да надвишите допустимия калориен баланс. Или пък, може да поемете по – малко калории отколкото трябва, и да отключите механизма на глада, който ще забави вашият метаболизъм, а съответно и самия процес на отслабване.

Знаем, че ежедневното броене на калории е досадно, затова Ви предлагаме едно средно решение, между стриктното следене на калориите и простите предположения.

Създайте си електронна хранителна таблица чрез  Excel или любимите си хранителен софтуер. Включете всички цифри, свързани с калориите, въглехидратите, протеините и мазнините. Така получавате вашият дневен хранителен режим, включващ определения за Вас калориен баланс. Това според нас е броенето на калории – да си създадете хранително меню, с готовият калориен баланс.

Ако сте наистина амбициозни, воденето  на дневник за храненето в продължение на най-малко 4-12 седмици е страхотна идея и ще Ви помогне да придобиете  невероятен опит, но всичко което наистина Ви  трябва за  да започнете, е едно добро меню. Ако ви омръзне да ядете  едно и също нещо всеки ден, можете да създадете няколко менюта, или просто обмен на храни, с помощта на едно меню като шаблон.Използвайки този метод, ще Ви се налага да броите калории само веднъж – когато създавате менюто.

 

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: