Една добра мултивитаминна добавка, трябва да присъства задължително във вашия хранителен режим

Когато става въпрос за хранителни добавки, бодибилдърите се фокусират върху такива, които ще повишат тяхната сила и енергия, и ще допринесат за повишаване на мускулната маса. Много важно е обаче, всеки бодибилдър да приема освен силовите добавки, и мултивитамини. Според някои учени, приемането на разнообразна и здравословна храна, може да Ви набави всички необходими витамини и минерали. В днешно време обаче, е почти невъзможно да се намерят такива храни. Изследванията показват, че спортисти, които тренират интензивно и  редовно, губят много важни витамини и минерали, като витамин В, витамин С, хром, селен, цинк, магнезий и мед. Това прави мултивитаминната добавка,  абсолютна необходимост.

Опасни ли са витаминните и минералните добавки?

Може да сте  чували  някои лекари и диетолози да твърдят, че приемането на витаминни и минерални добавки може да бъде опасно. Това не е вярно. Тази информация се основава на някои лошо изпълнени и много предубедени проучвания. Истината е, че броят на проучванията, които показват, че витамините и минералите  под формата на  добавки са полезни,са далеч повече от тези, твърдейки, че те не са.

Доказано е, че допълването на хранителния режим   с мултивитамини, може да намали риска от рак на дебелото черво, и  с 30% да намали  риска  от сърдечен удар. Приемът на такива добавки, намалява риска от рак на простатата с 40%, а също така гарантира, че ще се сблъскате със значително по-малко инфекции, включително на дихателните пътища и инфекции на уриналния тракт, грип и стомашно-чревни инфекции. Минералните и витаминни добавки, намаляват психическата  умора и подобряват   жизнеността и умствената дейност.

Ако пък имате проблеми с излишните килограми, приемът на мултивитаминна и минерална добавка, може да Ви помогне да свалите някой килограм, без да се променяте  диетата си. Това  се дължи на по-забързания метаболизъм и увеличеното  изгаряне на мазнини, които осигурява подобна  добавка. Спортуващите хора и бодибилдърите, задължително трябва да приемат витамини и минерали, като добавка, за да възстановяват изгубените чрез потта полезни вещества. Тези добавки също така подобряват жизнения тонус и енергията, което ще допринесе за по – добро представяне в залата.

Всичко написано до тук доказва, че определено трябва да допълните  хранителния си режим  с мултивитаминна и минерална добавка за да подобрите  здравето си  като цяло, функциите на мозъка, постиженията си във фитнес залата,  и дори загубата на излишни мазнини, и мускулното възстановяване и растеж.

Вариантите

Трябва да приемате мултивитаминната добавка, с първото хранене за деня, за да се подобри усвояването на по-голямата част от хранителните вещества, и да се запасите с тях за предстоящия ден. Потърсете мултивитамини, които да са  възможно по-близо до 100% от дневната стойност на следните витамини и минерали: Витамин А ; Витамин B-1 (тиамин); B-2 (рибофлавин); B-3 (ниацин);  B-6;  B-12 и фолиева киселина (В9);Хром; Мед; Йод; Желязо; Манган; Селен.

Ако тренирате, Вие ще се нуждаете от повече от следните витамини и минерали:

Витамини от В групата - Тези водно-разтворими витамини обикновено са с ниско съдържание в организма и се губят с потта, по време на тренировката. Изберете В-комплекс, който осигурява 100 милиграма от следните витамини:  B-1, B-2, B-3, пантотенова киселина (B-5) и B-6, и най-малко 100 микрограма от витамин  B-12, 400 микрограма фолиева киселина, и 300 микрограма  биотин.

Витамин С -  Това е друг водно-разтворим витамин, които може да бъде  загубен чрез потта. Трябва да приемате от  500 до 1000 милиграма витамин С два пъти на ден.

Витамин D – Той е от съществено значение за вашето здраве, физика и производителност, помага за  загубата  на мазнини, нормализира нивата на тестостерон, поддържа костното  здраве и настроението. Нужни са Ви от 2000 до 6000 IU витамин D3 на ден.

Витамин Е - Нови изследвания показват, че витамин Е е от съществено значение за възстановяване на мускулите. Изберете добавка, която може да Ви осигури  витамин Е от 400 до 800 IUна ден.

Калций – Важен е  за здравето на костите, изгарянето  на мазнини и дори повишаване нивата  на тестостерона. Като спортист, Вие имате нужда от 1000 до 2000 милиграма калций на ден. Вземайте от 500 до 600 милиграма калций, няколко  пъти на ден, отделно от другите  минерали и витамини.

Цинк и магнезий – Трябва да приемате по 30 милиграма цинк и 450 милиграма магнезий, 30 до 60 минути преди лягане. Те ще допринесат за повишаване качеството на съня Ви и ще поддържат нивата на тестостерона и мускулната Ви  сила.

 

Етикети: Мултивитамини, Минерали, Витамини, Хранителни добавки, Желязо Последна промяна: 22.10.2012

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: