Суроватъчния  протеин е повече от просто протеин, и прави много повече от това, да увеличава синтеза на протеини. В действителност,според последните изследвания,  суроватъчния  протеин е една  от най-добрите добавки за мускулна маса и възстановяване. Но суроватъчния протеин не само спомага за изграждането  на мускули, но също така води до повишаване на телесната маса.

 Изследванията доказват, че мъжете, които консумират  добавки със суроватъчен протеин изолат, отбелязват  подобряване на мускулната сила и намаляване на  мускулното  увреждане. Да, суроватъчния протеин намалява риска от  мускулно увреждане, което може да се дължи на мощните му  антиоксидантни способности. Мускулно възстановяване се засилва и от наличието на левцин и други аминокиселини с разклонена верига в състава на суроватъчния протеин. Всичко това прави този  протеин, една  от най-добрите добавки в  бодибилдинга.

Суроватъчен протеин е по-анаболен от незаменимите  аминокиселини

Различни независими проучвания сочат, че суроватъчния  протеин води до по-големи анаболни ефекти, в сравнение с есенциалните аминокиселини. И така, коя  съставка в суроватъчния  протеин може да бъде отговорна за  увеличаване на анаболните ефекти? Смяташе се, че тази съставка е аминокиселината левцин, но след някои отделни изследвания, се установи, че тази съставка не е левцина а е друга от аминокиселините-цистеин. Именно цистеина е аминокиселината, която спомага за по-големия анаболен ефект, от приема на суроватъчния протеин.

Суроватъчния протеин води до по-голяма мускулна хипертрофия

В друго проучване, изследователите са открили, че един шейк от  суроватъчен протеин е едно  от най-добрите средства,  за увеличаване на размера на мускулните клетки. Изследваната група е консумирала  шейк от  суроватъчен протеин, преди, и веднага след тренировка, докато друга група е консумирала плацебо  напитка. Няма разлика между дневната  доза протеини, въглехидрати, мазнини и общото потребление на калории между двете изследвани  групи, като единствената разлика е суроватъчния  протеинов шейк, добавен преди и след тренировка. След 21 седмици, съпроводени с интензивни тренировки, се отбелязва голямо увеличаване на мускулната хипертрофия, при групата приемала суроватъчния протеинов шейк.

Суроватъчния протеин и другите добавки за качване на мускули

Доказано че, че суроватъчния протеин е по-ефективен, в комбинация с други хранителни добавки за мускулен растеж, каквито са например креатиновите добавки. Проведени са изследвания, върху млади и здрави бодибилдъри, за да се установи какъв е ефекта на тези добавки  вземани заедно и вземани по отделно. Резултатите ясно показват, че при един и същ хранителен режим и еднакво физическо натоварване, комбинираното приемане на суроватъчен протеин и креатинови добавки е далеч по-ефективно, отколкото приемането на двата вида добавки поотделно.

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: