Чудите  се какво може да сведе  до минимум вашите фитнес резултати? Може да  не са протеините  или въглехидратите. Научете повече за кортизола, и как той  може да забави вашият напредък. Този хормон сам по себе си може да бъде  опустошителен, по отношение на вашите мускулни печалби.

Кортизолът е може би един от най – изследваните  хормони, когато става въпрос за фитнес тренировките и резултатите от тях. Всеки  бодибилдър изглежда е  по-загрижен  за приема  на протеини, въглехидрати и креатин, отколкото  за нещо друго. Вярвате или не, ако не започнете  тренирането  от отвътре навън, мускулните Ви  печалби ще бъдат  минимални, ако изобщо постигнете някакви. Без значение колко калории приемате, или колко тежести вдигате.

Какво е това? Кортизолът е хормон, произвеждан от вашите надбъбречни жлези и освобождаван от хипоталамуса Ви по време на стрес. Не цялият  кортизол който се отделя  е вреден, но  неговите високи нива, предизвикани  от хроничен стрес може да имат сериозен ефект върху тялото Ви. Малки количества от хормона  кортизол се освобождава по време на това, което е известно като "борба или бягство".Това  по-малко количество кортизол, действително може  да има  голяма полза, като снабдяване с допълнителна  енергия, сила и др.

Това, върху което искаме да съсредоточим вашето внимание, е суровата действителност – кортизола Ви убива……е, може би не убива Вас, но опустошава каквато и да е възможност за сериозни мускулни  печалби, когато става въпрос за вашите тренировки. Виждате ли, поради  високите  нива на стрес в наши дни, хората не се опитват да намерят начини за справяне  и облекчаване на този стрес. Те просто се научат да живеят  с него.

Телата им да продължават  да изпомпват  този хормон на стреса, и то в такива  големи количества, които  често  могат  да причинят  някои сериозни щети. Дълги периоди на такова състояние,могат  да доведе до това, което е известно като "надбъбречната умора". Вашите надбъбречни жлези са  стимулирани  за прекалено дълъг период от време,  и  започват  да се затварят.Това е моментът, в който вашите тренировъчни постижения са засегнати.

Хронично  високите  нива на кортизол, може да имат отрицателен ефект върху мускулната тъкан, както и върху нейния  растеж. Кортизолът  е известен като  катаболен хормон (това просто означава, че допринася за самоизяждането на вашите мускули, когато липсват определени хранителни вещества) Високите нива на кортизол не  само ще сринат  мускулната тъкан, но  може да притъпят  освобождаването на растежен хормон, който именно спомага мускулния растеж. Това означава, че направената от Вас  интензивна тренировка, е била безполезна.

Вашият стил на трениране, също  може да бъде отговорен за освобождаването на високи нива на кортизол. Ако тренирате  с най-голям обем или интензивност 99% от времето, шансовете  за опустошаване на тялото  и убиване на възможностите за възстановяване, са максимални. Така че, когато добавите и  стреса от всекидневния си живот, работата , липсата  на сън и претренирането .... Вие всъщност  основно си губите времето.

Вашата цел не трябва да бъде да напрягате оптимално тялото си всеки път, когато влезете в салона. Не бъркайте интензивността  с резултатите. Трябва да си  дадете  седмица с тренировки, където да  се съсредоточите  повече върху формата  и по-малко  върху теглото.Високата интензивност, големите тежести и многото повторения, в крайна сметка ще засегнат вашата  централната нервна система (която играе голяма роля за  вашия мускулен растеж и възстановяване).

Това са някои от най-добрите начини за естествено понижаване на нивата на кортизола бързо!

Спрете да тренирате прекалено интензивно! Намалете  интензивността на тренировките си и намалете тяхната  дължина, на не повече от час. Научете се да тренирате  интензивно, но по-разумно.

Яжте повече протеини! Научни изследвания показват, че по-ниска консумацията на протеини води до повишени нива на кортизола. Яжте по-крехко месо.

Приемайте  повече Омега-3! Омега-3 мастните  киселини са известни със способността си,  за намаляване на възпаленията  и нивата на кортизола в тялото.

Яжте храни без глутен! Глутенът, който се намира в повечето видове  хляб и макаронени изделия,  може да доведе до възпаление на червата, което води до по-високи нива на кортизол в кръвта.

Вземайте много  Витамин C!  Високите  нива на стрес намаляват  нивото на витамин С в тялото Ви, а  Витамин С помага за намаляване на нивата на кортизола.

Спете повече!Знаем, че е трудно, но се стремете към  8 часа сън ... най-малко. Сънят е единственото състояние, когато тялото Ви е 100% в покой, и може да се ремонтира и възстанови  от  тренировките  и натоварващия  стрес.

‘’Успокойте топката’’! Махнете от живота си, онези неща които Ви дразнят. Може би са тренировките, отношенията, работата, хобита и т.н. Животът е кратък, за да го прекарвате  в нещо, което причинява повече стрес, отколкото радост.

Изключете се! Отделете  30-45 минути на нещо, което ви носи най-много радост, а изисква от друга страна най-малкото количество. Може просто да  седите  в тъмна стая с нищо. Опитайте се дори да не мислите  за нищо, просто си лежете  или  седете напълно  празни.

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: