Трупате ли  прекалено много мазнини? Или пък изобщо не качвате мускулна маса? Вие може би смятате, че сте организирали добре вашият тренировъчен план и хранителен режим, задавате въпроси и търсите отговори….но все пак се проваляте. Може би се сблъсквате с някой от следните проблеми: Качвате прекалено много мазнини, а в същото време никакви мускули; Не качвате нито грам – независимо какво правите, стрелката на кантара просто не помлъдва, а когато погледнете в огледалото,  виждате едно и също нещо. Какво не е наред? Това е един добър въпрос, с два съвсем  прости отговора: Или  не тренирате усилено и достатъчно интензивно, или не се храните  достатъчно.

Причина 1: Не тренирате достатъчно интензивно

Повечето хора, които постоянно  тренират  в салона,  работят усилено, но  в същото време допускат много грешки. Те изминават километри  на пътечката за бягане и плувват в пот, докато вдигат на тежести. Въпреки, че тези упражнения са  чудесни за здравето като цяло,  често им липсва структура и фокус, които са необходими  за изграждане на мускули и сила. Изграждането  на мускулите изисква да се спазват някои основни принципи и практики, така че да можете да се наслаждавате последователни мускулни  печалби. Без тези принципи, вашите тренировки ще бъдат  просто  изразходване на енергия.

Нека да разгледаме някои от причините, поради които вашите тренировки куцат:

Лош подбор на упражненията – Изберете  възможно най-ефективните упражнения. Вместо да се опитвате  да намерите  по-лесен начин да тренирате, запитайте се дали има по-голямо предизвикателство, срещу което да се изправите. Упражнения са като инструменти. За изграждане на мускулите  по най-ефективния начин, Вие трябва да  използвате  най-мощните инструменти. Ако  фокусирате по-голямата част от времето си за леки упражнения,  вашите мускулни печалби  ще се забавят. Запомнете простите принципи, че трябва винаги да извършвате трудните упражнения в началото на вашата тренировка, когато все още се чувствате тонизирани, а другото важно нещо е, че е необходимо да комбинирате упражненията, защото това е най – добрият вариант на една тренировка.

Използване на едни и същи, леки тежести – За да качите мускулна маса, и за да имат смисъл вашите тренировки, Вие трябва да се стремите към прогрес. Прогресът  е добавянето на допълнителни тежести при съответното упражнение с течение на времето. Прогресът  е това, което Ви прави големи и мускулести,  и прогресът  е това, което Ви  прави силни. Трябва да се насилвате да правите  повече, с всяка изминала седмица.  Ако не се насилвате, тялото Ви бързо ще се адаптира към настоящите си навици за тренировка, и мускулните  печалби ще се забавят. Със сигурност има и други начини да  направите  тренировката си  по-трудна,  без добавяне на тежести, но без прибавяне на тегло тези инструменти за обучение, ще имат ограничено въздействие.

Оправданията – Някои бодибилдъри използват всяко леко нараняване, болка или травма, за да пропуснат тренировка. Не бъдете от тях – не пропускайте тренировка, дори да не се чувствате съвсем добре. Защото това как се чувствате, не определя как ще се представите в залата.

Причина 2: Не ядете достатъчно

Ако тренирате усилено, но теглото Ви  продължава да не се променя, значи имате нужда от повече храна. Много често бодибилдърите използват различни калкулатори за калориите, които обаче ги съветват да приемат калории, които всъщност не са достатъчни за тяхната възраст и тегло.Ето защо, ако не качвате маса, просто яжте повече. Други бодибилдъри пък смятат, че хранейки се повече, ще натрупат мазнини. Това е напълно погрешно схващане – интензивните тренировки и приемането на повече храна, няма да Ви превърнат в сумист. Ако не се храните достатъчно, вашият прогрес ще е значително по-забавен.

В заключение

Достатъчно интензивните тренировки,  могат  да преодолеят  някои от лошите хранителни избори, стига калориите които приемате да са достатъчни. Така че каквото и да правите, тренирайте усилено и изпълнявайте най – мощните упражнения. Трябва да се храните и тренирате разумно! Ако се храните много, но не тренирате достатъчно интензивно, може да натрупате мазнини. Ако пък тренирате интензивно, но не се храните достатъчно, няма да качвате мускулна маса. За тези от Вас, които тренират супер интензивно във фитнес залата, ние  препоръчваме  по-агресивен подход за хранене. Винаги можете да обърнете  нещата обратно, ако е необходимо.

 

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: