Алкохолът се смята за един от факторите, които могат да навредят на вашите усилия да отслабнете. Дали алкохолът води до напълняване обаче, е твърде спорен въпрос, защото на практика алкохолът не се натрупва като мазнини, а се окислява. Смята се, че умереното пиене е здравословно, но и по този въпрос има доста спорове.

Едни изследвания показват, че умерената консумация на вино или бира, могат да подобрят здравето на сърдечно – съдовата система, но според други проучвания е точно обратното. Някой експерти твърдят, че алкохола няма място в живота на спортиста. Доста по – нови изследвания, разкриват нови знания относно алкохола и наднорменото тегло, а също и относно въпроса защо алкохола помага на едни хора да отслабнат, а при други води до напълняване.

 Истината за феномена бирено коремче

Скорошни изследвания доказват, че приемът  на алкохол при по-възрастни мъже, всъщност  не  подобрява инсулиновата чувствителност, а това  противоречи  на всички хипотеза и множество предишни проучвания. Доказва се също така, че има много тясна връзка между консумацията на алкохол и обиколката на талията. Същите изследвания показват, че високият прием на алкохол, особено твърд, води до натрупване на мазнини най – вече в коремната област и до наднормено тегло.

Коремната  излишна мазнина не е просто козметичен проблем, а представлява сериозна заплаха за здравето. Тази мастна тъкан, известна също като "Андроид" или "централна" мазнина, увеличава риска от сърдечно-съдови заболявания, високо кръвно налягане, високи кръвни липиди, нарушен глюкозен толеранс и повишени нива на инсулин.

Според друга хипотеза пък, хормоните също са замесени в качването на килограми. Смята се  че е така, защото високият  прием на алкохол, особено при мъжете, намалява нивото на хормона тестостерон в кръвта. Това води до увеличаване на нивата на кортизола, което може да доведе до натрупване на мастна тъкан по корема. Интересно е защо има толкова противоречия и разминавания в резултатите на тези проучвания.

Истината е, че резултатите от изследванията се изготвят въз основа на ограничени данни, и могат да се допуснат грешки. Проучванията трябва да отчитат и начина на живот на изследваните хора, а също така и тяхната възраст, защото е много вероятно те да трупат мазнини на корема, не вследствие на алкохола, а на напредналата възраст. Трябва също така да се оцени какъв е хранителният режим на участника в изследването, и как приемът на алкохол повлиява върху хранителните му навици.

Доказано е, че консумацията на алкохол обърква възприятията на тялото за глад и ситост. Ако алкохолът стимулира апетита, то човек добавя допълнително хранене към режима си, а съответно и допълнителни калории. Ако тези калории не бъдат изгорени, те се превръщат в мазнини. При алкохолиците обаче нещата са различни. Поради промени в чернодробната функция, и нещо наречено  микрозомална  етанол оксидиращи система (MEOS), алкохолизъм може да бъде  случай, в който  не се броят някои от  калориите.

 Много алкохолици пропускат хранения и ядат по-малко с увеличаване на консумацията на алкохол. По този начин, хранейки се по – малко, те не надвишават допустимият за тях калориен прием, независимо от високата консумация на алкохол. Тези хора, няма да натрупат мазнини в коремната си област и ще останат слаби.

  Всъщност, калориите са причината

В крайна сметка, идеята, че алкохолът просто автоматично се превръща в мазнини или ви дава биреното коремче е погрешно. Вярно е, че алкохолът потиска окислението  на мазнините, но алкохолът стимулира апетите, добавя калории в хранителния Ви режим, разстройва хормоналния баланс. Това всъщност води до напълняване, а не пряката консумация на алкохол.

Ако пиете в умерени количества, ако сте наясно с калориите в алкохола, ако сте наясно с калориите  от храната която консумирате  по време  или след употреба на алкохол, и ако се погрижите да изгаряте тези калории, със сигурност няма да напълнеете. Това означава, че можете да консумирате алкохол и едновременно с това да отслабвате, стига да не надвишавате определения за вас калориен прием.

Но не бързайте да се втурвате за едно малко! Първо помислете над следното – ако сте на диета за отслабване, имате ограничени калории за деня. Бихте ли искали да пропилеете половината от тези калории, за алкохол, вместо да хапнете нещо здравословно? Може би някои от Вас биха отговорили с ‘’да’’ на този въпрос, но по този начин единственото което биха постигнали е, да рискуват своето здраве.

 Обобщение в няколко практически съвета

1. Не консумирайте алкохол докато спазвате диета за отслабване – Въпреки че както отбелязахме по – горе, може да отслабвате и да пиете ако спазвате калорийният прием за деня, правейки това Вие определено не си помагате в процеса на отслабване.

2. Пийте в умерени количества – Всички хора, които спазват здравословен начин на живот приемат алкохол, но в умерени количества и не всеки ден. Ежедневната злоупотреба с алкохол, няма място в живота на спортиста.

3. Не пийте всеки ден – Умерената консумация на алкохол, може да има някои здравословни ползи за сърдечно – съдовата Ви система, но съветът ни е да не пиете всеки ден. Това може да Ви стане навик и дори да се пристрастите.

4. Бройте калориите, които приемате – Ако сте решили да пийнете, бъдете сигурни че калориите които ще поемете с алкохола, ще бъдат отчетени във вашият калориен прием и няма последният да бъде надвишен.

5. Внимавайте с апетита – Консумацията на алкохол може да повиши вашият апетит. Трябва да се съобразявате с това и да не позволявате да внасяте излишни калории в хранителният си режим.

6. Не консумирайте мазни храни заедно с алкохола – Доказано е, че комбинацията алкохол+ мазни храни, води до напълняване.

7. Наслаждавайте се без вина – Ако пиете и след това се чувствате виновни, по – добре не си го причинявайте. Приятните неща в живота са малко, тъй че им се наслаждавайте пълноценно, без да изпитвате вина.

 

 

 

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: