В тази статия ще разгледаме, 5 инструмента, които всеки атлет трябва да има и ползва, защото те помагат за подобряване на представянето в залата, а също така осигуряват вашето пълноценно възстановяване.

Тебешир, пудра, талк

Това е нещо, което много често се използва във фитнеса, а и в много други спортове, тъй като увеличава, или намалява сцеплението. Използвайки пудра, Вие ще увеличите силата на противодействие на тежестта, защото ръцете Ви няма да се хлъзгат. Всеки силов атлет може да потвърди, че използвайки пудра, Вие ще сте способни да вдигате няколко килограма повече. Кредата  от магнезит  е най-популярната пудра за подобряване на хвата. След като го нанесете  върху дланите си, магнезитният прах бързо усвоява потта и влагата. По този начин предотвратява изплъзването  на ръцете Ви при вдигане на големи тежести, или при дълги серии. Тебешира  на прах  също е широко използван, но не е подходящ за силови движения, тъй като  не усвоява влагата така добре, както магнезита. Талкът  от своя страна е отлично средство за абсорбция на мазнина, но твърде ситната и фина структура на частиците му не задържа добре влагата.

Фоумролер

Фоумролерът е назаменимо пособие, ако тренирате  здраво всеки ден, или през ден. Това е уред за самомасаж, с помощта на който можете  да отпуснете напрегнатите от тренировките мускули.Действа отлично за по-бързо възстановяване от мускулна треска, отпуска натегнатите места по-тялото, като  по този начин пази мускулите от растежения и контузии като цяло. Самомасажът с  фоум ролър подобрява кръвообращението на даденото място, но освен това отпуска мускулите, върху които работите,  и подобрява еластичността им.

Страп, ремъци, презрамки

Има атлети, които не гледат с добро око на използването им, но трябва да знаете, че  Олимпийските щангисти  използват  страп, за да защитят своите ръце по време на тренировките.  Използването на презрамки  по време на тренировката,може да  Ви помогне да  повишите  способността на мускулите на гърба си, да понасят по – голямо тегло.

Лед/Затопляне

Усещате ли  признаци на дискомфорт  в ставите, които са свързани с възпаление  и болка? Ако имате този проблем след тренировка, използвайте лед , за да  намалите  възпалението. В същото време,  за да избегнете появата на такива болки и дискомфорт в ставите, задължително ги загрейте  преди тренировка. По този начин, не само ще можете да вдигате повече, но ще се засили  притока на кръв към мускулите Ви.

Колани

Коланът  трябва да е неразделна част от вашата екипировка не само във фитнеса, но и по време на състезания по тежка атлетика. Някои бодибилдъри носят колан, за да намалят риска от травми в поясната област. Други пък го носят, само защото е част от “униформата” на бодибилдъра. Коланът всъщност се използва, защото осигурява  опора на поясната област (лумбалната област на гръбначния стълб) по време на тежка и интензивна  тренировка. При изпълняване на продължителни серии с допълнителни повторения, той е особено полезен.  Когато мускулите  Ви се изморят,  правилната  Ви  стойка се променя. Това е моментът, в който  коланът стабилизира гръбнака и дава възможност да продължите вашата тренировка, защитени от травми. Основният механизъм на поддържане на гръбначния стълб с помощта на колан, включва притискане на коремната кухина.

 

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: