Някои бодибилдъри използват твърде много хранителни добавки -  много повече, отколкото е необходимо. С  толкова много различни продукти, от които трябва  да изберате, не е чудно, че много  от Вас не знаят какво да използват  и защо. Хората  използват безброй продукти, надявайки се, че по този  начин те ще постигнат своите цели. Истината е, че не е нужно да приемате много добавки. Разбира се, ако се занимавате отдавна с бодибилдинг, идва  време да започнете да търсите нещо допълнително за  вашите нужди. Ако сте начинаещ, или просто любител, ето списък от добавки, които ще Ви бъдат от полза:

Креатинови добавки

Креатинът е най- проучената  добавка, чиито ползи в областта на бодибилдинга, отдавна са доказани. Креатиновата добавка,  трябва да бъде в режима  на всяко лице, участващо в анаеробна  или силова тренировка. Креатина  има много функции в организма - действа като буфер по време на анаеробната гликолиза, транспортира   аденозин трифосфат (ATP) по време на аеробния  метаболизъм, и най-важното, спомага за синтеза  на АТФ по време на анаеробни упражнения.  Креатина  е съединение, което естествено  се намира в  тялото Ви, като  се съхранява основно в скелетните мускули. Тялото има праг на съдържание на креатин в мускулите, но  когато е налице натоварване, допълнителен прием на креатин е абсолютно необходим.

Мултивитаминни добавки

Витамините и минералите са важни за здравето на човека. Поради неправилните  хранителни  практики на съвременното общество,  много хора страдат от дефицит на витамини и минерали, и следователно допълването на хранителния режим  с мултивитамини е от съществено значение за  да се гарантира, че тези нужди са задоволени. Витамините  могат да бъдат класифицирани като органични вещества,  разтворими в мазнина или разтворими  във вода, докато минералите са неорганични вещества, намерени в естествено състояние в земята, и могат да бъдат класифицирани като макро или микроелементи.

Витамините  и минералите   имат много функции в организма. Те поддържат  общото здравословно състояние, растежа, разхода на енергия, свиването на мускулите, имунната система , възстановяването  от тренировки  и репродукцията. За подобряване на хранителния режим  и физиологичните функции, активните спортисти и бодибилдърите   имат по-големи нужди  от  витамини и минерали, отколкото останалите неактивни хора. Това изисква допълването на хранителния режим на всеки бодибилдър с подходящ мултивитаминен и минерален суплемент.

Полезни мазнини

Мазнините  се използват в много от функциите  на организма за оцеляване, включително енергията , функцията на имунната система, формиране на клетъчните  структури, изолация и защита на жизненоважни органи,  синтеза на важни хормони като естрогени и тестостерон. Мазнините са съставени от мастни киселини.  Полезните  мазнини включват есенциалните мастни киселини (ЕМК), омега-3, омега-6 и омега-9  мастни киселини.

Протеини на прах

Протеините са   основен компонент на тялото. Градивните елементи на протеините  се наричат ​​аминокиселини. Диетичните  протеини,  обикновено са  източник на аминокиселини за организма, особено на незаменимите аминокиселини, които тялото не може да синтезира достатъчно, за да поддържа своите  физиологични процеси. Протеините  имат  много функции и роли в  тялото,  не само за формиране на неговите жизненоважни структури, а също и за осигуряване на енергия, съсирването на кръвта, функцията на имунната система, киселинно-алкалния баланс, баланс на течностите,  производство на ензими, и мускулния растеж.

Бодибилдърите, които се опитват да качат  мускулна маса, имат нужда от повече протеини - те трябва да  консумират  повече от 20-30g протеини  на хранене. Тъй като това невинаги е възможно, бодибилдърите използват  протеин на прах, който  може да осигури техните високи нужди от протеини всеки ден. Често , протеин на прах използват и нетрениращите хора, които не са в състояние да приемат достатъчно протеини чрез храната която консумират.

Аминокиселини с разклонена верига

Както вече споменахме, аминокиселините са градивните елементи на протеините. Аминокиселините с разклонена верига са есенциалните  аминокиселини  левцин, изолевцин и валин. Незаменимите  аминокиселини не могат да бъдат синтезирани от организма и трябва да бъдат получени чрез храна или добавките.Подобно на протеините, аминокиселините  с разклонена верига имат много функции в организма, но се свързват  предимно с осигуряването на енергия, особено когато гликогенът в мускулите е  изчерпан. Допълването с 10-30g от аминокиселините  с разклонена верига дневно,  може да Ви  помогне да съхраните  мускулния гликоген и  да се  възстановявите пълноценно след интензивна тренировка.

Заключение

 От многото  хранителни добавки, предлагани на пазара, само изброените пет са от съществено значение и трябва да се считат  за основни. Креатина  е необходим за синтеза на  ATФ. Мултивитамините  са  от съществено значение за всички, но активно трениращите имат завишени нужди от витамини и минерали. Полезните  мазнини са необходими за много от механизмите на тялото за оцеляване, особено за  синтеза на хормони. Протеините са  основен компонент на тялото и са нужни за успешното изграждане на мускулите. Аминокиселините  с разклонена верига, не могат да бъдат синтезирани от организма и трябва да се приемат допълнително, тъй като осигуряват   енергия и подпомагат  възстановяването. Така че, преди да тръгнете да търсите  други добавки, уверете се, че имате основите пет!

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: