Ролята и значението на тестостерона, комплексните  упражнения, интензивността и съдържанието на тренировката, за естественото изграждане на мускулна маса

Някога чудили ли сте се, защо се говори толкова много за  комплексните  движения? Или защо всички програми трябва да се основават на  тях? Много от начинаещите бодибилдъри, не полага много усилия в тези видове движения, защото са заслепени от различните видове изолирани упражнения. Или пък вземат своята тренировъчна програма от някое фитнес списание, като смятат че задължително трябва да я изпълнят.

Комплексните  движения, не са само фактор  за изграждането на солидна основа, но те са известни също така, със способността си  да увеличават  тестостерона -  хормона спомагащ за  изграждане на мускулите, който  всички Вие естествено  обичате. Тези движения включват използването на повече от две мускулни групи по време на изпълнение ( преса, клякания, тяга,  лифтове,  и др.). Именно използването на множество съвместни упражнения, е това което стимулира синтеза на тестостерон.

Сега, когато споменахме  тестостерона, трябва да уточним, че имаме в предвид тестостерона, който ние произвеждаме естествено, в нашите собствени тела. Тестостеронът е мъжки полов хормон и в целия  свят е известно, че преди всичко служи  за изграждане на мускули. Така че по-високите нива на тестостерон, увеличават способността Ви  да  изграждате  повече мускулна маса, и да  намалявате нивото  на мазнините в тялото си.

За да се увеличи производството на тестостерон по време на тренировки, има няколко фактора, които трябва да се имат предвид. Първо, научните изследвания показват, че упражненията със съпротива,  освобождават  тестостерон. Но количеството  зависи от размера на мускулна маса, която се стимулира, а също така от обема  и интензивността. Колкото повече мускулна маса стимулирате  по време на упражняването, толкова по – голямо количество  тестостерон ще бъде произведено. Това е една от основните причини, поради която тренировката с комплексни упражнения е от  ключово значение, за  увеличаване на  нивата на тестостерон по естествен начин.

Колко тестостерон мислите, че преминава през телата на  Олимпийските щангисти? Това показва причините, поради които  не трябва да губите  повечето от времето си във фитнеса, за  изпълнение на наклони или разгъвания,  вместо да се съсредоточите в изпълнинието на  клякания, тяга, преси и др.Това не означава, че трябва да отидете на фитнес и да изпълнявате  луди  сесии и повторения, от тези упражнения  за изграждане на мускулите. Трябва да има оптимално количество обем, за да се постигне високо освобождаване на тестостерон.

Въпреки че голям обем на тренировката повишава отделянето на тестостерон,  в действителност  проучванията показват, че все пак трябва да има   бърз спад след 45-60 минути на силова тренировка. Така че  тези, които прекарват часове във фитнеса  в изпълнение на упражнения след упражнения, трябва отново да преусмислят какво точно правят и дали тяхната тренировка е продуктивна.

Ако искате максимално  да се възползвате  от естествения хормон за  изграждане на мускулите, който вашето тяло произвежда по естествен начин, ние Ви препоръчваме  да прегледате тренировъчната си програма,  и да изхвърлите от нея всички ненужни упражнения, които са там да Ви пречат, да натрупате колкото се може повече мускулна маса. Вашата програма трябва да се състои предимно от комплексни упражнения.

Повечето бодибилдъри не желаят да изпълняват тези упражнения, защото смятат че са твърде трудни. Ако смятате, че едно  упражнение е твърде трудно, то това е точното упражнение, което трябва да правите, за да постигнете успех. Също така, уверете се, че използвате   по-голямата част от своето време и усилия по време на вашите тренировки, фокусирани  върху прогресията в комплексните упражнения, защото именно те Ви дават възможността да изградите чистата мускулна маса!

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: