В тази статия ще намерите информация за хормона на растежа и тестостерона, както и съвети относно тяхното естествено и безопасно повишаване

Растежния хормон и тестостерона,  са двата най-важни хормона, имащи връзка с изграждането на мускулите. Един от най-важните им  отличителни знаци е  , че хормона  на растежа всъщност помага на  организма за изграждането  на нови мускулни клетки, а тестостерона -  не. Няма съмнение обаче, че тестостеронът е най – доброто средство  за изграждане на мускулите, но той обикновено има ниски нива в кръвта. Ето защо повишаването на нивата на  растежния  хормон и  на тестостерона,  има   мощен ефект върху изграждането  на мускулите.

Анаболните стероиди и синтетичните хормони

Те са най – ефективният начин да повишите нивата на тестостерона и хормона на растежа, но в никакъв случай не Ви ги препоръчваме. И двете са незаконни, и са  без лекари рецепта. Синтетичният хормон на растежа, може да  увеличи размера на костите и органите.Тестостеронът има много възможни странични ефекти от гинекомастия до много по-сериозни заболявания.Много хора ще ви кажат, че анаболните  стероиди и синтетичните хормони на растежа са безопасни, ако ги използвате правилно, и това може да важи за някои  хора, но всеки реагира различно на наркотиците, и за Вас могат да се окажат опасни.  Другото нещо, което трябва да имате предвид е, че дългосрочни  данни за стероидите и синтетичните хормони няма, и никой не знае възможно ли е дългосрочно увреждане, до което да доведе техният прием. Има обаче добавки, които по  естествен начин стимулират  хормона на растежа и  тестостерона.

Бустери на растежния хормон

Аминокиселините

GABA представлява  аминокиселина, която действа като невротрансмитер, вместо да   подпомага синтеза на протеини, както  другите  аминокиселини.  Можете да си купите GABA на  прах или под  формата на хапче, което е добър вариант, защото можете да вземете по-големи дози. От всички природни бустери на  растежния  хормон, GABA е може би най-високо цененият. Други аминокиселини, които имат повишаващ ефект върху хормона на растежа са   орнитин, лизин, Глутамин BCAA, таурин и аргинин.

Бустери на тестостерона

Добавките, които по естествен път стимулират   тестостерона, обикновено включват естествени растителни екстракти. Въпреки това, един от най-популярните природни бустери на  тестостерон днес, не е билка, а  е комбинация от витамини и минерали. Много от най-мощните природни стимуланти на тестостерона на пазара днес, включват комбинация от всички тези съставки.

ZMA

Това е  е комбинация от цинк, магнезий и витамин В6 в някои случаи. Известни са  ползите от цинк и магнези, но наскоро е открито, че двата минерала заедно, в достатъчно висока доза, могат  значително да  повишат нивото на тестостерон. Освен това, цинкът е мощен антиоксидант, който ускорява времето за заздравяване. Магнезият е необходим за мускулната функция и за над 300 реакции в тялото. Много бодибилдъри, употребяващи  ZMA, докладват за  по - дълбок и по-спокоен сън (което само по себе си е важно за производството на тестостерон).

Други известни тестостерон -  бустери

Други популярни  съставки, които се включват в добавките за повишаване на тестостерона, са   Йохимбе, сминдух, трибулус, ниска палма и D-аспарагинова киселина. Всички тези съставки, освен D-аспарагинова киселина, са натурални растителни екстракти. Някои  от тях, може да са  ефективни за  увеличаването  на половото  влечение при  някои хора. Като цяло, повечето хора постигат резултати с  комбинация от най – малко  две от  тези съставки.

Начини и съвети  за повишаване на тестостерона и хормона на растежа

Силови упражнения - Изпълнявайте клекове и тяга с голяма тежест. Това е  може би най-важният инструмент за увеличаване на хормона на растежа  и тестостерона. Трябва само да изпълнявате тези упражнения веднъж или два пъти седмично, тъй като тялото Ви се нуждае от достатъчно време, за да се възстанови.

Почивка - Ако не спите  достатъчно (7-8 часа), Вие отнемате на  тялото си  възможността да синтезира тестостерон и хормон на растежа. Около 70% от  хормона на растежа в организма, се произвежда по време на дълбок сън.

Диета - Без необходимото гориво, тялото Ви  не може да произвежда достатъчно от  тези хормони, така че вдигането  на тежести и почивката,  няма да бъдат  от голяма полза  за Вас. Ето защо е необходим достатъчен прием  на калории и протеини. Висококачественият  суроватъчен протеин на прах е задължителен!

Ето и някои други съвети, които могат да Ви бъдат от полза: Приемайте  малко храна, около 1-2 часа преди тренировка и отново веднага след тренировка. Допълнете хранителния си режим с  аминокиселини (глутамин, ВСАА, аргинин) преди, по време и след тренировка. Стремете се към  максимален интензитет на тренировката Ви. Избягвайте алкохола. Правете кратка 30-минутна дрямка през деня. Спазвайте здравословна диета с висок прием на зеленчуците и ненаситените  мазнини. Не забравяйте да  добавите и подходящите  хранителни добавки!

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: