Упражненията за устойчивост, са  един безкраен цикъл на разграждане на мускулите и изграждането им отново. Едно от предимствата на използването  на анаболните  стероиди, както всеки  културист ще ви кажа е, че се възстановявате  по-бързо. Невъзможността  да се възстановите напълно, след тези упражнения , води към претрениране  и слаб растеж на мускулите.

Кои хранителни добавки, биха спомогнали по – бързото възстановяване

Разбира се, след интензивни тренировки,  повечето бодибилдъри приемат или суроватъчен протеинов шейк, или ВСАА-аминокиселини с разклонена верига, защото те всъщност правят едно и също нещо, нали? Двата вида добавки  са страхотен начин  за стимулиране синтеза на протеини и подобряване на възстановяването  на мускулите, но има и  едва доловими различия между двете.

Малки, но чести  количества на  протеини и есенциални аминокиселини-ЕАА

Някои бодибилдъри приемат метода за хранене наречен  "анаконда" . При този начин на хранене, бодибилдърите приемат наведнъж голямо количество храна, като след това не ядат нищо, в продължение на няколко часа. Всъщност, правилният подход, не само за бодибилдърите, но и за неспортуващите хора е, да се яде на малки, но чести порции, през целия ден.Интересното е, че проучвания показват, че не трябва да се консумират  килограми месо, за да получите пълна оптимизация на синтеза на протеини.

Например, когато се използва яйчен белтък или незаменими аминокиселини, изглежда в определен етап настъпва плато в синтеза на протеини от приемането  на 20-40 грама протеин, или приблизително 9-10 грама на незаменими аминокиселини (EAA). Всъщност, скорошно проучване доказва, че  няма разлика в синтеза на протеини, когато бодибилдърите консумират 30 грама или консумират  90 грама протеин от говеждо месо. От всички тези заключения, става ясно, че всъщност малките, но често приемани дози на протеини и есенциални аминокиселини, е по – добрият вариянт, за поддържането на протеиновия синтез, и за  поддържането  на анаболното  състояние.

Липсващата брънка във суроватъчния  протеин

Ако смятате, че само есенциалните аминокиселини  са важни за възстановяването, Вие сте прави донякъде. Но всъщност,  има и  друго в  суроватъчния протеин, което ще Ви помогне във възстановяването, и което  не можете да получите само от ЕАА. Например, когато начинаещ бодибилдър  консумира  или 25 грама суроватъчен протеин изолат или 25 грама протеин хидролизат, като и при двата вида протеин, възстановяването настъпва, шест часа след интензивната тренировка. Въпреки това, възстановяването  все още не е напълно 24 часа след тренировката, ако въпросният бодибилдър приема  суроватъчен протеин изолат. Така че тук имаме  два  протеинови източника,  с идентичен състав ЕАА, но има  нещо в хидролизата, с което превъзхожда суроватъчния протеин, във възстановяването.

Други изследвания доказват, че  консумация на суроватъчен протеин, под формата на шейк (~ около 15 грама) при възрастни мъже и жени в покой, е довело до по-голям синтез на мускулния протеин от приемането  на равно количество  EAA(6,72 грама) . Това  показва, че липсващата съставка, която стимулира допълнително повишаването  на синтеза на протеини, е именно EAA. Продължават да се правят нови  открития,  по отношение на биоактивните  пептиди, присъстващи в състава на млякото и млечните продукти, и по-специално в суроватката, които може да улеснят  по-доброто възстановяване и антиоксидантната защита на мускулите.

Не ни  разбирайте погрешно – разбира се, че  диетата на всеки  културист,  трябва да съдържа  някои есенциални аминокиселини, приемани  между храненията, но изглежда, че има нещо в суроватъчния  протеин, което  дава малко по – голяма подкрепа,  за анаболизма и възстановяването  на мускулите.

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: