Няма да излъжем ако кажем, че отслабването е една от най – дискутираните теми в световен мащаб. Има много изписано по този въпрос, и непрекъснато излизат нова факти и открития. В тази статия ще се опитаме да разгледаме някои от въпросите свързани с отслабването, които много често се задават по блогове и форуми.

Раздрелното  хранене  помага ли за свалянето на килограми?

Всъщност отговора е Не.  Концепцията че въглехидратите, мазнините и протеините, не трябва да се смесват, вече излезе от мода.Идеята на разделното хранене е, че различните храни (протеини, мазнини, съдържащите скорбяла, захарните и киселите такива) изискват различни  ензими, отделящи се  в определен ред, за да бъдат добре усвоени. Някои смятат, че смесването на тези храни или яденето им в грешно време предизвиква храносмилателни проблеми и покачване на теглото. Истината е, че не са намерени доказателства в подкрепа на това твърдение. Дори напротив.

В скорошно  изследване, проведено в Университетска болница в Женева, Швейцария подложили на диета с еднакъв прием на калории, две групи  от хора с наднормено тегло. Разликата се състояла  в това, че едната група се хранела разделно, а другата смесвала различните хранителни вещества. Накрая се оказало, че хората, хранещи се  без да спазват разделно приемане на храните са свалили повече тегло и освен това са намалили кръвното си налягане.Това означава, че ако намалите калорииният си прием със сигурност ще отслабнете, дори без да се разделно.

Изгарят ли мазнините храни като зелевата супа или грейпфрута?

Противно на широко разпространеното  мнение, че тези храни изгарят мазнините,няма научно доказателство,  което да го потвърди. Ако някой твърди че е отслабнал спазвайки диета базирана на грейпфрути или зелева супа, то бъдете сигурни че не грейпфрута или зелевата супа са му помогнали, а пониженият калориен прием. Хранителен режим със същото количество калории, но  вместо грейпфрути и зелева супа включващ  банани и картофен чипс, ще даде същите резуллтати. Друг е въпросът кое е по-полезно.Няма друг начин да отслабвате, освен чрез отрицателен калориен баланс. Това означава че трябва да горите  повече калории, отколкото да  приемате.

Тренировките на гладно изгарят ли повече калории?

Да изгарят, но пък от друга страна, на гладно няма да успеете да направите една пълноценна тренировка. Да не говорим за  опасността от рязко падане на кръвното, и прилошаване при спортуване на празен стомах.Важно е не само колко калории ще изгорите по време на тренировката, а с какъв баланс на приетите и изгорените калории ще приключите деня. Доказано е, че хора, които са консумирали  лека закуска преди тренировка, издържат на натоварването много повече, отколкото трениращите на гладно. И  дори и с предварително приетите  калории, тези хора горят повече, заради по-високата  си издържливост. Освен това тези, които са спортували на гладно, са по-склонни към преяждане и към по-калорични храни след тренировката.

Яденето след 8 часа вечерта покачва ли теглото ми?

Всъщност по – важното е какво количество калории сте приели в рамките на целия ден, а не по кое време на деня сте ги приели. Ако сте се ограничавали  с храната през деня, има голяма вероятност  да преядете на вечеря и да попълните мастните си депа. Много хора пропускат закуската, но това е напълно погрешно. Точно сутрин тялото има нужда от много енергия, за да се справи със задачите, предстоящи през деня. Честото похапване на малки порции може успешно да ви спаси от “вълчия ненаситен глад” вечер и в ранните часове на деня.

 

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: