Суроватъчният протеин – повече от просто протеин

Точно както  не всички въглехидрати или мазнини, се третират по същия начин от тялото Ви, така и  протеините са уникални сами по себе си. Казеина (бавно усвояващ се  протеин) и суроватъчния  протеин, правят  много повече от това, просто да увеличават  синтеза на протеини. В ново проучване, бодибилдъри  са приемали  суроватъчен протеин или казеин, в кочбинация със специална тренировъчна програма. В края на проучването, беше установено, че суроватъчния  протеин намалява увреждането на мускулите, но също така и повишава  нивата  на чернодробните антиоксиданти.

Освен това, суроватъчния  протеин увеличава  общия размер на нивата на чернодробния  глутатион, който е мощен антиоксидант. Така ползите на суроватъчния протеин включват мощни антиоксидантни свойства, както в помощ на мускулите, така  и на  черния дроб.Друг  интересен резултат е, че на изследваните групи бодибилъри, са били давани еднакви количества протеини, но тези приемали суроватъчен протеин, показват по-големи резултати в качването на мускулна маса.Тези резултати показват, че мощните биохимични действия на  суроватъчния  протеин, спомагат  за намаляване на клетъчните щети на черния дроб и мускулите, което води до по-голяма мускулна маса и сила. По отношение на анаболните  отговори, суроватъчния протеин  има предимство над казеина, поради  това, че е мощен антиоксидант.

Суроватъчните протеинови хидролизати, за по-добри помпи

Суроватъчния  протеин не е само "бързодействащ" протеини, както е известно,  но има много повече ползи за бодибилдърите. Той  може да Ви помогне да получите по-добри помпи във фитнеса. Съдовия ендотел е един клетъчен слой в кръвоносните съдове, който влияе вдърху  съдовото  здраве, кръвното  налягане, съсирването на кръвта и други. Биоактивните  пептиди, получени чрез  храната, особено млечните  протеини, упражняват широк кръг от биологични действия, включително понижават  кръвно налягане. Млякото е богат източник на ангиотензин-конвертиращия ензим (ACE)  и инхибиторни пептиди.

 Много хора с високо кръвно налягане, приемат  АСЕ-инхибиторни  лекарства за понижаване на кръвното налягане, но културистите могат  да получат този ефект без лекарства, а чрез  суроватъчен протеин-хидролизати.Повечето културисти приемат  продукти с  азотен оксид (NO)  преди тренировка, за увеличаване на мускулните  помпи, но суроватъчният  протеинов шейк също може да помогне за това. Всичко това означава, че ежедневното  приемане на хидролизати на суроватъчния протеин, може да бъде един чудесен начин да се увеличи  притока на кръв към мускулите.

Кои протеини са с най – добър термогенен ефект

Учените най-накрая започват да осъзнават, че увеличаването на протеините в храната, може да ускори загубата  на тегло. Протеините  не само увеличават  разхода на енергия, но също така намаляват калорийния  прием, чрез механизми, които оказват влияние върху контрола на апетита. Добавянето им към храните,  намалява гликемичния индекс . Разходите на енергия за храносмилането, усвояването и метаболизирането на протеините  (23%) е по-голяма от тази за  въглехидратите  (6%) или мазнините (3%) .

Изследователи от Швейцария, проучват термогенните  ефекти на три вида  протеини: суроватъчен протеин, казеин, и соя. Изследваните са мъже и жени, които консумират по един шейк, състоящ се от 50% протеин, 40% въглехидрати, и 10% мазнини. Резултатите от изследването показват, че суроватъчния протеин е по-термогенен, отколкото всеки друг вид протеин. Консумацията  на суроватъчен протеин, също така води до по- засилено окисление на мазнините, в сравнение със  соевия  протеин. Причините за това може би са няколко:

1) Суроватъчните протеини са по-бързо усвояеми  и абсорбиращи се от казеина, а  така се подобрява протеиновия синтез. Повишеният  протеиновия синтез, се посочва  като един от възможните  механизми, отговарящи  за повишената термогенеза, наблюдавана  след консумацията на  суроватъчен протеин. След консумация на суроватъчен протеин, синтезата  на протеини е  двойно по-голяма (68%, в сравнение с 31%при  казеина).

2) Суроватъчния  протеин, противно на това, което човек би очаквал, насърчава загубата  на мазнини, чрез увеличаване на освобождаването на глюкагон (изгражда мускулите, изгаря мазнините). Глюкагонът стимулира разграждането на гликогена, складиран в черния дроб. Когато нивата на кръвната захар са високи, черния дроб  поема  големи количества глюкоза. Под влияние на инсулина, голяма част от тази глюкоза се съхранява под формата на гликоген. Глюкагонът активира чернодробната  глюконеогенеза. Глюконеогенезата е процес, при който субстрати, като например аминокиселините, се превръщат в глюкоза.

Глюкагонът също изглежда  има незначителен ефект за подобряване на липолизата на триглицериди в мастната тъкан, което може да се разглежда като допълнително  средство за опазване на кръвната захар. Друго проучване установява, че действието на  инсулина и глюкагона се увеличава при приема на  суроватъчен протеин и казеин, но ефектът е по-изразен при глюкагона,  след консумацията  на суроватка. По-висока доза протеин или хидролизат ще доведе до по-ниско ниво на  инсулина.

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: