Тренировките с тежести за жени, са станали много популярни през последните години. Вече не съществуват предразсъдаците, че тежестите са само за мъже, и жените не трябва да изпълняват такива тренировки. И мили жени, не се страхувайте…няма да се превърнете в подобие на Хълк. За да се изгради мускулесто тяло, са необходими години тренировки с тежести.

Ползи от тренировките с тежести

1. Тренировките  с тежести  могат да Ви помогнат за намаляване на телесните мазнини – те ускоряват вашият метаболизъм, което  ще Ви позволи да изгаряте много повече калории, отколкото сте приели през деня, а именно това е ключа към  отслабването

2. Тренировките  с тежести могат да подобрят структурата на тялото Ви. Да, така е, но ако искате красиво и изваяно тяло, с открояващи се мускули, ще трябва да положите и някои усилия, за да стопите подкожните мазнини, които покриват и скриват мускулите Ви.

3. Тренировките с тежести могат да подобрят вашето здраве. – Редовното изпълнение на тренировки с тежести,  може да  намали  риска от остеопороза, травми, артрит, сърдечно-съдови заболявания и диабет.Не смятате ли, че  толкова ползи за здравето,  са достатъчна причина за Вас да започнете тренировките с тежести.

4. Тренировките с тежести могат да повишат силата Ви. Това не е чудно, и е една от причините, поради които  всички топ-спортисти изпълняват  редовно този вид упражнения. Ще почувствате подобряване на представянето си в спортната зала, както и значително облекчение при изпълняване на ежедневните си задачи.

5. Тренировките с тежести дават разнообразие.Няма нищо по-скучно, от използването на едни и същи фитнес машини (бягаща пътека, крос тренажор) всеки път, когато  тренирате. Чрез тренировките с тежести ще внесете разнообразие, което ще подсили вашата мотивация.

Ако вече сме Ви убедили в полезността на тренировките с тежести, предлагаме Ви някои прости стъпки които да следвате, при започването на тренировките

1. В началото правете базови упражнения - Ако във вашата тренировка с тежести изпълнявате голямо  разнообразие от многоставни и изолиращи упражнения, ако се стремите  да правите всяко едно упражнение, което съществува, сте обречени на провал! Първо,ще се почувствате объркани и рано или късно ще се откажете! Второ, нямате нужда от много на брой упражнения, а по-скоро правилните упражнения! С други думи, трябва да се фокусирате върху качеството, а не количеството!Така че започнете с упражнения като клекове, мъртва тяга, преси, наборания, лицеви опори, обръщания, напади. Тези движения са напълно достатъчни, затова се фокусирайте върху тях.

2. Научете правилната техника за изпълнение на упражненията. Това е много важно, защото ако изпълнявате дадено упражнение неправилно, рискувате да се контузите, а да не говорим че изобщо няма да е ефективно. Кляканията например, много често се изпълняват неправилно. Заради това се губи тяхната ефективност.

3. Увеличете силата си. Това ще Ви помогне не само да вдигате по – големи тежести, но и ще изпълнявате с лекота задълженията си през деня. Във фитнес залата се стремете да правите по – малко повторения с по – големи тежести, вместо повече повторения с по – малки тежести. Това ще освободи в тялото Ви хормони, които ще Ви помогнат в постигането на целите, които сте си поставили.

4. Нужно е постоянство. Не пропускайте тренировка. Лоша тренировка е тази, на която не сте отишли. Както за всички хубави неща в живота, и тук е нужно постоянство. Не се отказвайте, дори и да не виждате прогреса който желаете. Продължавайте с упоритост и ще постигнете това което сте си поставили като цел.

5.Поставяйте си достижими цели. Това изречение сигурно сте го чували десетки пъти. Това е така, защото наистина е важно. Ако се целите прекалено нависоко ще се провалите. Ако пък се целите ниско също ще се провалите. Поставяйте си конкретни цели, които са достижими и разтегнати във времето. Това ще поддържа мотивацията и ентусиязма Ви.

6. Не отлагайте началото. Ако отлагате започването на тренировките с тежести непрекъснато, значи никога няма да започнете. Важно е да спрете с извиненията пред себе си и  наистина да започнете.

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: