Тази статия ще Ви даде някаква представа за обема на тренировките  и конкуриращите  се нужди

Мога ли да добавя още серии и повторения, в тренировката си за ръце?Ще ми помогнат ли няколко 30 минутни серии кардио? Мога ли да добавя още 2 отделни дни за коремни мускули?Това са само малка част от въпросите, които задават бодибилдърите. Именно  този вид въпроси, ни  ме карат да оценяваме,  какво  предизвикателство е да научиш  някой, как ефективно да изготви своята тренировъчна програма. Защото всеки начинаещ бодибилдър се затруднява, когато трябва да построи собствена програма за тренировки.

Много  хора  просто не разбират концепцията за  конкуриращите  се нужди. Всеки иска да добави нещо, към своята  тренировка с тежести, но не всеки е готов да премахне нещо от нея. В някои случаи, фитнес целите  се състезават една  с друа, а като пример могат да бъдат посочени  аеробната  тренировка, докато се опитва да увеличите  силата си. Вие не можете да повишите  силата си  бързо, ако правите  час кардио всяка седмица. В други случаи може да имате  няколко качества, които допринасят за цялостният ефект на тренировката, но не можете да приоритизирате  всички тях наведнъж.

Тренировъчната програма

Независимо от вашата  цел, която Ви мотивира да посещавате фитнес  залата, Вие със сигурност  влагате време, пари и усилия. Най – важното за  ефективността и постигането на целите Ви е добрата тренировъчна програма. Тренировъчната програма може да бъде сравнена с пътните знаци, благодарение на които, Вие успявате   да се предвижите  от реалното към желаното състояние. Често допускана грешка, особено от онези, които за пръв път започват да ходят на фитнес, е да тренират без добре структурирана и индивидуализирана тренировъчна програма.

След като сте взели решение  да тренирате, е необходимо  да изберете  програма, която максимално да допринася за реализирането и постигането на вашите желания и цели. Въпросът, който много вълнува начинаещите, е "Какви упражнения да изпълнявам?". Много важен въпрос, тъй като в  бодибилдинга има доста упражнения, но не всички са подходящи за начинаещи. Най-добри за начинаещите бодибилдъри са така наречените  основни (базови) упражнения. Те въздействат комплексно върху цялата мускулна група, като засягат и допълнителни, поддържащи мускули. Това осигурява цялостно развитие на обема на мускулатурата.

 От съществено значение  е,  правилно да определите както съдържанието на всяка тренировка, така и седмичното си тренировъчно разписание. Има доста бодибилдъри, които са започнали занимания с тежести без да си съставят тренировъчен план и в последствие са се отказали от бодибилдинга поради слаб прогрес.  Такива хора обикновено водят хаотични тренировки, в комбинация  с често претрениране, като  в крайна сметка се озовават в "задънена улица". 

 

Обемът и съдържанието на тренировките ви зависи най-вече от нивото ви - дали сте начинаещ, или пък вече сте напреднал. Най-общо казано, начинаещите трябва да провеждат по-леки тренировки, с по-малки тежести и повторения, с трениране само на основните мускулни групи. Напредналите трябва да увеличат сериите и тежестта и да включат в тренировката си и малките мускулни групи (прасци, врат, предмишница).

Насочете се към стратегията и програмите, които отговарят на вашето ниво. Ако сте начинаещ, не се хвърляйте на стратегиите и програмите за напреднали. Те няма да ви донесат резултата, който носят на хората с повече опит.

 

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: