С или без фитили

Това е един въпрос, който много често се обсъжда сред бодибилдърите, а мненията са противоречиви. Всъщност, много малко от  трениращите във фитнес залата,  използват в тренировките си професионална екипировка. Някои смятат, че тя е прищявка и няма никакво значение, но не е така. Фитнес екипировката  се използва с цел предпазване от травми и по-вискоко качество на тренировките.

Екипировката във фитнес залата се състои от  специално облекло за фитнес, като  колан за тежкоатлети, обувки с твърда или мека подметка, фитили и други. В тази статия ще се спрем върху фитилите, и ще обсъдим тяхното значение, като се надяваме да Ви помогнем да си отговорите на въпроса “с или без фитили“.

Видове фитили

В специализираните магазини, можете да откриете различни видове фитили-наистина са много и най – различни марки. Много малко хора обаче знаят, че могат да си направят фитилите сами. Не е нужно да сте професионален майстор шивач, за да си направите сами фитилите.Просто потърсете  вкъщи  някоя стара чанта(но да не е лачена) или пък ако нямате помолете съседа си да поразгледа за чанта тип спортен сак.Трябват ви само дръжките и ще си имате  страхотни фитили.

За какво служат фитилите

Целта на фитилите, и причината поради която се използват е, да изолират по – добре мускулната група, която тренирате в момента, и така изпълнението на движението става по - качествено.В повечето случаи,  фитилите се използват при движения като гребане с щанга от стоеж, придърпване на скрипец или набиране, някои упражнения за рамене и други.Фитилите са подходяща част от екипировката, както  на  начинаещите,  така и на напредналите  и професионални бодибилдъри.
 

Фитилите осигуряват  максимална сила на захвата,  без да се намалява усещането на лоста, като предоставят увеличено сцепление, безопасност и по -  малък риск от изтърване на лоста.Фитилите са изключително необходими по време на вдигане на тежести, защото  помагат  за подобряване на захвата и подкрепят китките. Те могат да Ви помогнат да вдигате по-големи тежести, по-безопасно.

Фитилите в тренировките с големи тежести

Обикновено, бодибилдърите вдигат по – големи тежести, за да изградят повече мускулна маса. Ако и Вие се стремите към това, и се каните да вдигате големи тежести, задължително трябва да облмислите да започнете да използвате фитили.Те се прикрепят към лоста и подпомагат захвата, така че можете да вдигате по-големи тежести, отколкото  вдигате обикновено. Това ще Ви помогне да развиете по – силни мускули и да натрупате повече чиста мускулна маса.
Тренировките с леки тежести и фитилите

Ако сте бодибилдър, който предпочита да вдига само леки тежести, просто за тонизиране на мускулатурата, може би нямате нужда  да използвате  фитилите. Вдигането на леки тежести също помага за изграждането на чиста мускулна маса, както и вдигането на големи тежести, но тук  няма да имате проблем с китката, при  захващането  за леките тежести. В действителност, ако не използвате помощта на фитилте, това ще помогне за по-нататъшно развитие на китката и якост на сцеплението. След като прогресирате с вдигането на леки тежести, може да се ориентирате към по – големите, и чак тогава може да почнете да ползвате фитили.

Китките и фитилите

Ако вашите китки са силни, но имате слаб захват, то фитилите са най – добрият  избор за Вас. Това е така, защото фитилите се закрепят към лоста, чрез което   Ви помагат за захвата, когато вдигате по – голяма тежест от обикновено. По този начин получавате по - добро сцепление, което  ще попречи на другите мускули да компенсират, докато вдигате. Това от своя страна може да помогне за повишаването на силата в мускулните групи като гърба и раменете.

Фитилите са полезни, ако имате слаби китки, но трябва да знаете, че прекомерното им  използване може реално  да намали силата  в китките. Това е така, защото ще започнете да разчитате на фитилите и мускулите на китките и предмишниците ще работят по-малко. Ако имате слаби китки, добре е  да използвате фитилите, при вдигане на големи  тежести, но в същото време се ориентирайте към някои упражнения за укрепване на китката.

 

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: