Въглехидратите са  най-важното  горива по време на интензивна тренировка. За съжаление, високо въглехидратната  диета, може да доведе до наддаване на тегло и затлъстяване. Цикличният  прием на въглехидрати,  е хранителна техника, която насърчава загубата  на мазнини, без да ощетява представянето в залата. Въглехидратното циклиране е подходящо при тренировки, които водят до дефицит на  гликогена, за да се подобри окислението на  мастните  киселини (изгаряне на калории и  мазнини за енергия), и увеличаване производството на митохондриите. Гликогенът е въглехидрат, складиран в черния дроб и мускулите. Митохондриите са малки частици  вътре в клетките, които осигуряват енергия. Увеличаването на митохондриите, подобрява издръжливостта и подобрява способността да се изгарят  мазнините.

Въглехидратното циклиране, работи както при спортуващите, така и при неспортуващите хора. Проучванията установяват, че циклирането на въглехидратите, увеличава изгарянето на мазнините и попълва  гликогеновите липси, както при напредналите атлети, така и при любителите спортисти и неактивните хора. Въглехидратното циклиране  не намалява  издръжливостта. То  насърчава изгарянето на мазнините и помага за запазването на гликоген, което е  от съществено значение  за съхраняването на  въглехидратите,  за високо  интензивните тренировки.Също така, циклирането на въглехидратите  насърчава изгарянето  на мазнините.

Научните доказателства, за въглрехидратното циклиране

Техниката за циклиране на въглехидратите работи, като възстановява гликогена в  мускулите и черния дроб с аеробна тренировъчна сесия, последвана от интензивна интервална  тренировка,  няколко часа по-късно. Интервалната тренировка е серия от високо  интензивни  упражнения, последвани от кратки периоди на почивка.

Интервалната тренировка, при липса или намаляване на  гликогена, е трудна  и болезнена, но  е страхотна  за изгарянето  на мазнини. Тази тренировка  работи добре за издръжливите атлети, но  може да бъде неподходящо за силовите спортисти, защото тя намалява интензивността  на тренировките, и не увеличава телесната маса. Въпреки това, този метод е подходящ за хора, интересуващи се от  загуба на мазнини. Въглехидратната цикличност увеличава критичните ензими, участващи в метаболизма на въглехидратите и мазнините, и регулира гените, които  предизвикват изгаряне на мазнините.

Мастни киселини, някои кетони, и дори алкохола,  може да служат  като гориво за метаболизма. Захарта (глюкоза) е предпочитан източник на енергия, по време на кратка, интензивна тренировка. Клетките  стават по-зависими от мастните  киселини, когато е на разположение по-малко захар. Обработката  на мастните  киселини е по-бавна, отколкото на въглехидратите, особено по време на тренировка. Митохондриите не могат да ускорят  този процес, така че клетките отговарят на повишените изисквания за  енергия , чрез  създаването  повече митохондрии. Това позволява на мускулите да отговарят на енергийните изисквания на тренировките, чрез   метаболизирането на повече мастни киселини, и тяхното изгаряне за енергия.

Включване на въглехидратното циклиране в тренировките

Техниката въглехидратно циклиране,  включва извършване на високо  интензивни, интервални тренировки, когато гликогеновите запаси са намалели. В отговор, клетките ще  увеличат  митохондриите и ще  изгарят повече мазнини. Правете аеробни упражнения, като бягане или каране на велосипед, при 70% максимални усилия в продължение на 60-90 минути. Можете да промотирате изчерпване на гликогена, чрез намаляване на приема на въглехидрати, 1-2 дни, преди тренировка.Почивайте два часа. Не яжте въглехидрати по време на този период на почивка.

Правете  интервални тренировки като бягане 8-200 м спринт при  90%  максимум на усилията, с 2 минутни  почивки между интервалите. Тази техника на циклиране на въглехидратите, е неподходяща за силовите атлети, тъй като намалява интензивността на тренировката  с 10% или  дори повече. Това също е неподходяща техника, за хората, които искат да увеличат мускулната си  маса. Все пак, това е страхотен начин за  бързото изгаряне на излишните мазнини. Циклирането на въглехидратите няма по магически начин да предотврати  затлъстяването, но тя е ефективен метод на трениране, като част от  програмата Ви за отслабване.

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: