Могат ли добавките да Ви помогнат да постигнете целите си по – бързо? Каква е ползата от тях, тяхното действие и ролята им за бодибилдинга?

Много хора, които предпочитат да поддържат теглото си и здравето си, без употребата на хранителни добавки, трябва да научат, че индустриалната революция е резултат от  заседналия начин на живот (намален физическа труда) и рафинирани / преработени храни, което е довело до невъзможност за управление на теглото. Околната среда се променя по – бързо, отколкото можете да се адаптирате. Много от Вас, особено с напредване на възрастта, натрупват излишни мазнини, сякаш подготвяйки се за момент, в който ще се наложи да гладуват.

Факт е, че заради напредването на технологиите, Вие прекарвате повечето от деня си седнали или в застой. Това е един сериозен ущърб за вашето здраве. Затлъстяването е най – тежкият бич на съвременния модерен свят и почти всички заболявания са резултат именно от него. Защо пък да не отговорим на този удар на технологиите, точно с друг такъв удар. Не, тук не става въпрос за пристрастяване към хранителните добавки! Става въпрос за помощта, която тези добавки биха могли да Ви окажат, за да се мотивирате, за да тренирате, за да отслабвате и да бъдете по – здрави.

Много хора се страхуват да приемат каквито и да било хранителни добавки. Страхът идва не толковя от самия суплемент, колкото от възможността да повлияе отрицателно върху тяхното здраве. Други хора приемат пък няколко добавки заедно, което не е никак добра идея. Не съществува хранителна добавка, която да е създадена, за да може да се комбинира с друга такава.

Причина за тези обърквания е рекламата, описваща какви ли не невероятно положителни ефекти, които ще има за Вас даден суплемент. За съжеление това е част от играта, за да може да се продава съответният суплемент. Например, няма такъв аминокиселинен или протеинов суплемент, който сам по себе си да накара мускулите Ви да растат. Ако се замислите внимателно и ако проучите нещата, ще видите, че хранителните добавки, само могат да засилят вашата енергия, да повишат ефективността на тренировките Ви, или да спомогнат възстановяването Ви. И само, и единствено по този начин, те Ви помагат да натрупате мускули.

Доказано е, че единствено добрите тренировки са ключът към постигане на желаната мускулна маса. Дори да приемате протеини, стероиди и всякакви други добавки, ако си седите в къщи без да тренирате, мускулен растеж е невъзможен.

Хората които напълно отхвърлят хранителните добавки, основавайки се на изследвания проведени срещу тези добавки, трябва да знаят, че много често резултатите от подобни изследвания са неточни. Обикновено те се правят за къс период от време, а подобно кратковременно изследване, не би могло да бъде точно. Също така, тези проучвания не търсят точният ефект от действието на изследвания суплемент.

Също така, трябва да се има впредвид, че когато една добавка има някакъв недостатък, в същото време от нея може да има и ползи. Например предтренировъчните добавки с кофеин, неутрализират действието на креатиновите добавки, ако двата вида продукти са взети едновременно. В същото време обаче, кофеиновата предтренировъчна добавка ще повиши вашата сила и издържливост. И това е факт!

Притесненията относно прекаляването с приема на хранителни добавки, може би са малко пресилени. Тези притеснения всъщност, са свързани с някои определени съставки, например мастноразтворимите витамини (като, D, E и K), за които се знае че стават токсични когато се прекали с тях. Всъщност, когато хранителните добавки се вземат както е посочено в тяхното упътване, причини за безпокойство няма. Има съставки, които успешно са преминали тестовете за безопасност като креатина, Л-карнитина и други.

В крайна сметка, разумно е да направите проучване за съставките на даден суплемент, преди да го добавите до хранителния си режим. Дори да попаднете на изследване отхвърлящо дадена съставка, може да попаднете на положително такова, отнасящо се за друга съставка на продукта. Когато е приеман правилно, всеки суплемент може да има положителен ефект. И най – важното, което трябва да запомните е, че повечето суплементи нямат пряко въздействие върху мускулния растеж. Те са само помощно средство, а останалото зависи само от Вас!

 

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: