Какво представляват изометричните упражнения

Изометричните упражнения представляват дейност, при която няма видима промяна на мускула при упражняване на сила с него. Те  могат да се правят навсякъде, но е немислимо да заместят  вашите сериозни тренировки. По – скоро се явяват като допълнение към тях. Благодарение на  изомтеричните упражнения, Вие може да повишите вашата мускулна   сила,  чрез съпротивление. За да увеличите максималната си сила, трябва да натоварвате мускулите повече. По този начин те ще се  адаптират към по-голям стрес, което пък ще увеличи тяхната сила.


Защо да правим изометрични упражнения

Ползите от изометричните упражнения са толкова много, че оправдават решението Ви да ги включите към вашата тренировка. На първо място, изометричните упражнения могат да се изпълняват навсякъде и по всяко време, като не изискват наличието на  никакви специални уреди.Ако имате 10  свободни секунди, може да натоварите определена  мускулна група и никой даже няма да разбере, че сте направили изометрична тренировка.


Изометричните упражнения, също така ще Ви помогнат да повишите своята издържливост, което ще Ви позволи да вършите ежедневните си задачи с лекота. Освен това, трябва да се отбележи, че тези упражнения  активират повече мускулни влакна. Когато вложите максимална сила в мускулите, те се активират, и тренирате  всички влакна, което ще помогне  на мускула да стане по-силен и бърз.

Друга полза от изометричните упражнения е, че те спестяват време. Ако нямате време за коремна тренировка, можете да изпълните едно просто изометрично упражнение: Седнете на стол, като  краката Ви трябва да се вдигнати на около 15 сантиметра от пода. Глътнете корема   и стегнете колкото можете  коремните  мускули. Когато започнете да правите това с лекота, натискайте  коленете си  с ръце, но в същото време не позволявайте краката да докоснат земята.

Недостатъци на изометричните упражнения


Изометричните упражнения имат и недостатъци. Един от тях е, че контракциите предизвикани от тези упражнения,  могат да намалят кръвния поток. Ако имате проблеми с  високо кръвно налягане, или  сърдечни проблеми, изометричните упражнения са опасни за изпълнение.
Ако правите изометрично упражнение и изпитате някой от следните симптоми: главоболие, замайване или гадене, веднага спрете и се консултирайте с лекар.

Друг недостатък е, че всеки захват тренира само мускула в тази определена позиция, а не в целия му диапазон на движение. Но пък за сметка на това, тези упражнения ангажират  всички мускулни фибри, като така се спомага за по-бързо и лесно качване на сила.

Подход и начини на изпълнение на изометричните упражнения

Когато започнете да правите изометричните упражнения, трябва да подходите много внимателно. Желателно е да ги правите под медицински контрол. В началото на изометричните упражнения,  статичните усилия не трябва да продължават повече от 2-3 секунди. Освен това, трябва да се изпълняват  след добро загряване. Общата продължителност на чисто изометричните упражнения не трябва да надвишава  10-15 минути. Препоръчваме Ви,  във всяка изометрична  тренировка, да се стремите да тренирате  всички основни мускулни групи. Подбирайте упражненията така, че най – трудните от тях, предназначени за масивните мускулни групи, да се намират в средата на тренировката Ви. Изпълнявайте всяко упражнение като броите, с оглед то  да продължи 10 секунди. Във всяко следващо изброяване, повишавайте  напрежението, докато  достигне  своя максимум около 6-7 секунда. 

Има няколко начина за изпълняване на изометричните упражнения. Първият е този, в който мускулите ви не се движат изобщо. Например, упражнението  лицева  опора на лакти. Стремежът  при това упражнение е,  не да направите лицева опора, а да задържите тялото си в тази поза колкото се може по-дълго.  За вторият начин на изпълнение на изометричните упражнения е характерно, че тежестта се задържа  в най-горната точка от самото движение. Третият начин е изпълняване чрез задържане на тежестта в долната точка на движението.

 

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: