Всеки атлет знае, колко са необходими протеините, за изграждането на мускулите. Без протеините,  физика за която мечтаете, не би била  постижима. Протеините  не се съхраняват  в тялото  Ви, като мазнините  в мастните клетки, или както се  съхранява  глюкоза в мускулите или черния дроб. Тъй като мускулите Ви  са изградени от протеини, Вие трябва да приемате  достатъчно количество от тях, за да  постигнете чиста мускулна маса. Колко е достатъчно? Като махнем водата,  около 75% от теглото Ви е протеин. Стандартната препоръчителна доза  на протеин е 0,8 грама на килограм  телесно тегло.

Нека Ви разкрием   разликата между два популярни вида  протеин – суроватъчен протеин изолат  и казеин, и кой ще Ви помогне в най – голяма степен, да постигнете своите цели.

Суроватъчен протеин изолат и ползата от него

Трябва да знаете, че  не всички видове суроватъчен протеин са еднакви. Трите най-често срещани са изолат, концентрат, и хидролизиран суроватъчен протеин . Изолата  съдържа протеинов концентрат от  90-95%  средно, а повечето  от стандартните  протеини на прах  съдържат  25-89%. Суроватъчния протеин  изолат съдържа ниско ниво на лактоза, така че всеки, който има непоносимост към лактозата  може да се ориентира, именно към този вид протеин.

Суроватъчния протеин  изолат може да приемате както  преди тренировка, така и след тренировка, и почти по всяко време на деня, когато  имате нужда от бързо зареждане с  протеин. Изолатите са един от най-бързо абсорбиращите се  протеини.Техният ефект е почти мигновен. Ето защо, те са отличен избор на протеин, който да приемате  както преди, така и след тренировката. Ако сте на диета  с ниско съдържание на въглехидрати, изолатите са чудесен избор, тъй като те са с  много ниско съдържание на захар и въглехидрати.

Казеинов протеин и ползата от него

Както суроватъчния протеин  изолат, така и казеиновия протеин  помага за насърчаване и изграждане на чиста мускулна маса. Въпреки това, за разлика от изолатите,  казеиновият  протеин е с по - бавно храносмилане, и образува "гел" в стомаха. Казеиновият протеин се освобождава по – бавно във вашето тяло. Това е от изключителна полза, защото мускулите Ви ще получават непрекъснат прилив на протеини.

Казеиновият протеин, може да бъде приеман по всяко време на деня, а Вие ще постигнете оптимални резултати. Един от най-популярните начини за прием на този протеин,  е преди лягане. Това е чудесен избор за начин на прием, тъй като както вече споменахме, казеиновият протеин се храносмила и освобождава бавно. По този начин, тялото Ви получава протеиново захранване, дори когато е в покой по време на сън.

 Приемането на казеинов протеин  преди лягане, ще подхрани мускулите  Ви, и ще позволи на тялото Ви да расте, докато  спите. Друга подходяща  опция е, да приемате казеиновият протеин  между храненията. По този начин, когато сте в движение също ще получавате необходимата доза протеин, така че да може да издържите до следващото хранене.

В  заключение

Казеиновият  протеин е чудесен избор, ако Ви предстои период   без храна, за повече от  3-4 часа. Той е идеален  за прием преди лягане, тъй като ще Ви  осигури протеинов прилив, докато спите,  и ще позволи на тялото Ви  да се възстанови пълноценно, а на мускулите Ви да растат, дори когато сте в покой. Чудесен начин да получите най-доброто от двата свята, ще бъде да  приемате комбинирано   суроватъчен протеин изолат и казеинов  протеин в 50/50 60/40 70/30 смес, за да сте сигурни, че получавате едновременно  моментално освобождаващ се  и удължено  освобождаващ се  протеин. Включването на суроватъчен протеин изолат и казеинов протеин във вашата диета, със сигурност ще Ви помогне да постигнете своите цели.

 

 

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: