Ако се намирате в застой след свалянето на първите килограми, или пък вашите опити да отслабнете попадат в задънена улица, Вие най – вероятно допускате една, или повече от петте най – често правени грешки, с които ще Ви запознаем  в тази статия. Сигурно си мислите, че само Вие грешите, но всъщност много от борещите се да отслабнат, правят едни и същи грешки.

Интересно е, че повечето трениращи хора, преминават през едни и същи препятствия, които забавят, дори спират процеса на загуба на излишни мазнини. Ето защо ние написахме тази статия, за да Ви запознаем с грешките, които не трябва да допускате  ако искате да победите в борбата с килограмите.

1. Твърде отчаяни и късогледи  - Разбираме, колко  силно искате да влезете във форма,  в рамките на няколко седмици, но трябва да разберете, че в реалния свят е необходимо  да бъдете по-търпеливи и да мислите в   дългосрочен план. Сигурни сме, че не сте качили излишните килограми за  3 седмици, така че защо да очаквате  да ги свалите за  3 седмици?

Разумно очакване би било,  да свалите  мазнините  в ¼ от времето, което Ви е отнело да ги качите.  Запомнете  едно нещо: когато мазнините се стопят,  трябва да бъдете  в много добра форма и да сте физически силни. Ако вашата програма за отслабване, Ви прави слаби и, негодни и като цяло, Вие ще се чувствате ужасно, а това наистина не си струва.

По-добрият подход би бил, да се съсредоточите  повече върху  вашия прогрес по отношение на постигане но добра форма. Това означава, да се фокусирате, върху стремежа да вдигате повече тежести, да правите повече повторения, да работите  по-бързо, и т.н. Когато вашият  физическия капацитет се  подобрява, нивата на излишните мазнини ще спаднат, ако диетата Ви е чиста.

Да го кажем по друг начин – не бъдете обсебени от идеята просто да отслабнете, а направете така, че да давате най – доброто от себе си по време на самият път към отслабването.

2. Ниска интензивност на тренировката – Представете си пълен човек, ходещ по бягаща пътека, докато гледа телевизия. Ако това е вашата представа за тренировка, тогава по – добре се подгответе да си останете с вашите излишни мазнини завинаги. Тренировката трябва да бъде ИНТЕНЗИВНА.

Не си мислете, че вдигайки няколко килограмови гирички, ще постигнете нещо. Може евентуално да ги използвате докато загрявате, но ако искате да отслабнете наистина, ще трябва да преминете към  вдигане на по – сериозни тежести.

 Фокусирайте се върху мощта и тежестта по време на всяка тренировка, и се опитайте да я приключите за 45 минути. Тренирайки бавно, за 90 минути не е най – добрият вариант за загуба на телесните мазнини. Разбира се, ако провеждате по – дълго загряване, тренировката Ви може да продължи и повече от 45 минути.

Добре ще е,  да се съсредоточите върху комбинирани упражнения като клекове, мъртва тяга и други. Така ще увеличите вашите резултати значително. Също така, опитайте през по – голямата част от вашата силова тренировка да тренирате със свободни тежести като щанги гири и т.н.

3. Липса на достатъчно силови тренировки – По принцип се смята, че за да отслабнете трябва 80% от вашата тренировка, да представлява кардио упражнения. Всъщност не е точно така – една добра силова тренировка, ще Ви бъде от много по – голяма полза. Предимствата на тази тренировка е, че тя засилва вашият метаболизъм, и Вие изгаряте повече калории през деня.

Разбира се, ако искате да отслабнете чрез силовата тренировка, трябва наистина да забравите за онези няколкокилограмови гирички, за които беше споменато по – горе. Силовата тренировка ще Ви помогне да изгорите много повече мазнини, отколкото 30 – 60 минути бавно кардио. Ето защо, трябва направите силовата тренировка по – голяма част от вашата тренировъчна програма.

4. Честа промяна на програмите и недостатъчно фокусиране върху прогреса – Случвало ли Ви се е да започнете програма за отслабване и веднага да я смените с друга, обещаваща по – бързи и добри резултатати? Ако правите такива смени прекалено често, по – добре спрете, защото със сигурност няма да постигнете никакви резултати. Вгледайте се в себе си и преценете какъв прогрес сте постигнали.

Съветваме Ви, когато започнете една програма за отслабване, да я правите поне 4 седмици преди да я смените с друга. Всъщност, когато дадена програма работи добре за Вас и сте доволни от постигнатите резултати, продължете с нея, дори ако сте я правили в продължение на 3 месеца. Трябва да се фокусирате върху прогреса, а не да търсите и сменяте непрекъснато програми за отслабване.

5. Твърде отпуснати и обездвижени извън фитнес залата – Слабата активност и обездвижването са главните причини да имате наднормено тегло. Ето защо, ако не се откажете от този навик, няма да извлечете максималното от ващето отслабване. Потърсете някаква възможност за активност извън залата. Може да се разхождате или да вървите повече пеша – използвайте колкото може по – рядко колата си.

Ако сте родител, може да определите един или два дни от седмицата, в които да заведете децата си в парка и да поиграете с тях. Това определено ще е чудесен лек против стреса и ще Ви помогне да сте по – активни. Има и много други примери, за които и Вие самите бехте могли да се сетите, стига да имате желание за това.

 

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: