Жените желаещи да тренират, в днешно време могат да намерят много програми за тренировки, но в повечето случаи им е трудно да преценят  коя от тях е най – подходящата за тях. Има много информация в интернет, а също и фитнес специалисти към които да се обърнете. При всяко положение обаче, Вие сте човекът който най – добре познава тялото си. Ако една тренировъчна програма е добра за някого, то за Вас може да се окаже неефективна. Ето защо, в тази статия ще разгледаме най – разпространените митове в света на женския фитнес. Надяваме се това да Ви помогне да решите кое е подходящо за Вас, и да избегнете загубата на време във фитнес залата.

Тренировките с тежести правят женската фигура груба

Много често жените избягват изпълняването на упражнения с тежести, защото са чували или чели, че тези упражнения загрубяват женското тяло. Това не е вярно. Питайте всяка една жена, професионален културист, колко време  тренировки и прием на различни добавки й е коствало, за да постигне това мускулесто и често наричано грубо тяло! Трябва да знаете, че са нужни години за това. Не се отказвайте от тренировките с тежести. Те имат редица ползи.

Тези тренировки могат да Ви помогнат да намалите телесното си тегло – това е доказан факт. Но има един проблем, с който трябва да се съобразявате. Ако тренирате много с тежести, а в същото време прекалявате с храната, можете да качите излишни килограми, което като жена със сигурност не желаете. Но в комбинация с подходяща диета, тренировките с тежести със сигурност ще Ви помогнат в борбата с излишните килограми.

А знаете ли, че тренировките с тежести ще Ви помогнат да се предпазите от остеопороза? Сигурно не сте го знаели. Те спомагат за повишаване на костната плътност, което е много важно за профилактиката на остеопорозата. Също така, тренировките с тежести отключват хормони във вашето тяло, които ще Ви помогнат да постигнете своите фитнес цели. Сега, след като знаете истината, погрижете се да включите тренировките с тежести във вашия тренировъчен план. Това ще е от голяма полза за Вас.


Аеробните упражнения никога не водят до претрениране

Кардио упражненията, тренират вашата издържливост, и най – често се изпълняват с ниска интензивност. Ето защо, много жени прекаляват с тях, заблуждавайке се, че те не водят до претрениране. Факт е,  че тялото Ви  наистина може да понесе по-голям обем аеробни, отколкото анаеробни упражнения, но и те могат да предизвикат претрениране, което има  негативно влияние върху фигурата. Както всичко друго, и способността за възстановяване е индивидуална, но разберете че тялото Ви има нужда от почивка за да се възстанови, и за да си възстанови изгубения по време на тренировките гликоген.

Гликогенът е много важен за вашето тяло, тъй като той осигурява генерирането на енергия, която е необходима не само за ежедневните Ви дейности, но и за тренировките Ви.
Тъй като аеробните упражнения изгарят гликоген (както и мазнини), изпълняването на прекалено много от тези упражнения ще изчерпи  тези запаси и ще доведе  до претрениране.Претренирането пречи на тялото да се възстанови, но по – опасно е, че може да доведе до  нарушения на  биохимичния баланс, причинявайки  различни усложнения, включително спиране на цикъла (аменорея), постоянна умора и други аномалии. 

Степерът е уред, който ще уголеми дупето Ви

Извиняваме се, но това твърдение е несериозно и смешно. Спомняме си, публикацията в едно списание, която доведе до масовото разпространение на този мит, предизвиквайки паника сред жените редовно използващи този уред. Не смятаме че е нужно допълнително обяснение тук. Просто повярвайте, че този мит е пълен абсурд, и използвайте степера без притеснение.

Потенето определя дали тренировката е успешна



Някои  жени смятат, че  обилното изпотяване е критерий за успешна тренировка. Естествено че не е истина! Потта в никакъв случай не е показател за постигане на резултати. Когато тренирате, потта се образува от повишаването на телесната температура при метаболитното загряване. За да регулира температурата си, тялото активира потните жлези, които освобождават вода чрез порите, която охлажда тялото.Тялото регулира температурата си, активирайки потните жлези. Така че потта е знак, че телесната температура се покачва, но не и непременно, че се упражнявате интензивно. Освен това, трябва да знаете, че честите тренировки  правят потните жлези много чувствителни към покачване на телесната температура. 

 

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: