Могат ли жените да приемат креатин? Какви са ползите от него, колко да приемат и от кой вид?

Креатинът е най-често използваната  добавка за  изграждане на мускулите. Той е и най-изпитаната  и доказана  добавка.  Креатинът трябва да бъде основен суплемент за всички атлети – за жените също. Знаем, че ако сте начинаеща във фитнеса, сигурно имате много въпроси относно креатина.

 

Креатина и  жените  - 7  често задавани въпроси

1. Какъв вид  креатин трябва да използвам?

Има толкова много видове креатин, че  може да бъде объркващо да решите  кой точно  да използвате. Ако сте начинаещи с  креатиновите добавки, придържайте се към креатин монохидрат – той е  най-изпитаната  и ефективна форма  на креатина.

 2. Колко дълго трябва да циклирам  креатина ?

Циклирането на креатина не е подходяща  опция. Много хора циклират  креатина, като го  използват в продължение на 2-3 месеца, а след това спират за един. Други не го циклират, а  го използват  през цялото време. Ако сте ришили да приемате креатин на цикли, трябва да сте наясто, че мускулната сила се връща до изходното ниво, три седмици след прекратяване приема  на креатиновата добавка.

3. Необходимо ли е зареждане на креатина ?

Не, креатиновото зареждане  не е необходимо – както креатиновото циклиране, така и зареждането е по индивидуална преценка. Целта на креатиновото зареждане  е да се достигне максимума  на мускулните възможности  по-бързо. Обикновено се прави чрез  дозиране от приблизително 20 грама креатин дневно,  в продължение на пет дни. Въпреки това, използвайки  приблизително  5 грама креатин дневно, в продължение на три седмици ще постигнете  същия резултат.

4. Колко креатин трябва да приемам ?

Приемът на  2-3 грама креатин дневно е достатъчен. Често можете да  видите на етикета на креатинова добавка, препоръчителна доза  5 грама креатин дневно. Това е доста над необходимото количество креатин, необходимо за поддържане на мускулната сила и производителност.

5. Кога трябва да приемам  креатина ?

Креатина  трябва да се приема  ежедневно. Може да го вземате няколко пъти през деня – преди тренировка, след тренировка, както и преди и след тренировка. Препоръчително е  да го приемате  60 минути преди тренировката и  веднага след приключване на тренировката,  за постигане на максимален  ефект.

 6. Да приемам ли  креатин  в  нетренировъчни дни ?

Да, можете да приемате  креатин в  нетренировъчни дни - това помага за поддържане на креатиновото насищане на  мускулите.

 7. Могат ли креатиновите добавки да  ме направят  по-атлетична, по-бърза и  по-силна ?

Креатинът е само източник на енергия за тялото. Поради това, той не може  директно да повлияе върху ващите мускулни размери, сила и бързина. Въпреки това, той може непряко да помогне  в постигането на тези цели, чрез подходящо хранене и тренировка.

 

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: