Преди да обсъдим спецификата на въпроса,  защо креатиновите  добавки, заедно с бета-аланиновите са толкова ефективни, нека погледнем на мускулния растеж като цяло. Мускулния растеж обикновено следва силовите постижения, дължащи се на адаптацията  на мускулите, която трябва да направят, ако Вие приемате   достатъчно калории за изграждането им.

 Значи Вие искате да бъдете  в състояние да тренирате  с повече обем, и да ползвате  по-къси периоди за почивка, което означава увеличаване на размера на извършените серии, и намаляване на продължителността на времето за почивка. Стремейки се към това,без подходящата добавка, Вие ще бъдете изнесени от  салона на носилка. Има ли някакви добавки, които могат да помогнат  за увеличаването на постиженията  във фитнес залата? Отговорът е "да" ... и  двете конкретни  добавки които ни идват на ум, са  бета-аланин и креатин.

Бета-Аланин

Бета-аланина  е една  от най-добрите добавки в  бодибилдинга, когато става въпрос за увеличаване на концентрацията на карнозин в мускулите, намаляване на  умората при спортисти, и увеличаване на общата мускулна работа. Когато става дума за добавките с  карнозин, точната роля на този хранителен елемент в човешкото здраве не е ясна  до този момент. Но карнозина  изглежда обещаващ хранителен  елемент  с голям потенциал, и добавките на негова основа  са известни като добавки  против стареене и с  антиоксидантен ефект.

 За да бъдете  в състояние да се справите с изгарящото напрежение на всяка серия по време на тренировка, трябва да имате  високи концентрации на карнозин в мускулите.Как да увеличим концентрацията на  карнозина? Оказва се,  че приемането на бета-аланинови добавки, може да увеличи карнозиновите  нива в  мускулите.  Вие не можете да постигнете това с никакви видове тренировки или диети. Бета-аланина  е наистина единственият начин за повишаване нивата на карнозин в мускулите.

Един от обещаващите ефекти на бета-аланина,  е способността му да  увеличава количеството на движенията, извършени в една серия. Тези данни показват, че бета-аланиновите  добавки са   в състояние да  подобрят значително представянето по време на тренировка, в резултат на многократното повишаване на интензивността в отделните упражнения, и увеличаването на мускулната издържливост.

Креатинът, като близнак на бета-аланина

 Изследвания показват, че 3-5 грама креатин на доза, са напълно достатъчни. Някои изследователи предлагат, още по-ниска доза, в зависимост от  размера на  консумирания креатин като цяло. Всъщност, все още не е определена  точната доза ... но  нищо повече от това, което сме означили  като такава, няма да даде допълнителен мускулен растеж. В действителност, по-голямата част от  поглъщаните високи дози креатин,  се изхвърлят чрез урината, така че няма смисъл от тях.

Креатинът увеличава мускулната хипертрофия. Краткосрочният  прием  на креатин, увеличава чистата мускулна маса на трениращите  бодибилдъри. В допълнение към ефектите върху увеличаване на мускулната маса, креатина  също така има множество ползи за здравето. От креатиновите добавки, могат също така  да се възползват пациенти с невродегенеративни загуби  на мускулна маса.

И така, как точно креатина  увеличава мускулната хипертрофия? На първо място  бе предположението, че увеличаването  на мускулната маса  при краткотрайния прием на креатинови  добавки,  се дължи на задържане на течности. В  по-късно изследване беше установено, че всъщност креатина  прави много повече от просто увеличаване на капацитета на работата на мускулите. Сега  вероятно се чудите, какво трябва да използвате - креатин или  бета-аланин? Отговорът е: имате нужда и от двете!

Креатина и бета-аланина заедно

Креатина и бета-аланина, изглежда че имат синергичен  ефект, когато се приемат  заедно. Например, някои изследвания доказват,че съвместното прилагане на  бета-аланин и креатин увеличава  чистата мускулна  маса, и трикратно увеличенава мускулната сила, след 10 седмици на силови  тренировки. Приемането единствено на креатинови добавки, ще доведе  до същата промяна в мускулната  сила, но не показва никакви  промени в мускулния растеж.

Последващо проучване разкрива, че  комбинацията  от креатин и бета-аланин, води до натрупване на  повече мускулна маса и загуба на  повече телесни мазнини, отколкото приемането на добавки  само с креатин. В обобщение, трябва да се отбележи, че комбинацията  от креатин и бета-аланин е единствената  клинично изследвана  комбинация, която доказано  ще подобри издръжливостта,  ще увеличи значително мускулната  сила и  обема на тренировка,  както и ще спомогне за намаляване на времето за възстановяване. Така че, ако искате да увеличите интензитета  на тренировките  си, трябва да се въоръжите  с правилните добавки: бета-аланин и креатин.

Коментари

Коментирай

Отговори

* Име:
* е-мейл: (Не се публикува)
   Уебсайт: (добавете http://)
* Коментар:
Код: